Path of Exile: Sentinel to jeszcze lepsze i jeszcze trudniejsze Path of Exile
Właśnie zakończył się stream Grinding Gear Games, na którym poznaliśmy szczegóły nowego dodatku do gry – Sentinel.
Mimo że nie jest to największe rozszerzenie w historii gry, to i tak wprowadza całą masę ulepszeń i poprawek, kolejny raz wywracając end-game do góry nogami.
Zacznijmy jednak od motywu przewodniego, czyli tytułowych Strażników. Będą to latające… konstrukty (a’la miniony), które przez krótki czas będą wzmacniać naszych wrogów, podnosząc ich poziom trudności, ale także zwiększając dropy za ich zabicie.
Istnieją trzy klasy Strażników. Strażnicy Prześladowcy wzmacniają kolejno umiarkowaną liczbę wrogów, gdy ich napotkasz. Strażnicy Pandemonium błyskawicznie wzmacniają szerokie połacie potworów jednocześnie. Strażnicy Apex wzmacniają tylko rzadkich lub unikalnych wrogów.
Sentinele otrzymają własne mini-drzewko, dzięki któremu będziemy mogli modyfikować ich moce i odblokowywać kolejne bonusy.
Jednak największą nowością – moim zdaniem – jest rozbudowa Atlas Skill Tree o 20 dodatkowych keystone’ów (kluczowych umiejętności pasywnych), które pozwalają na radykalne dostosowanie sposobu gry w końcowej fazie Path of Exile.
Dzięki temu będziemy mogli “katować” ten content PoE, który nam najbardziej odpowiada.
Część keystone’ów dotyczy finałowych bossów, co pozwoli tworzyć/odblokowywać jeszcze trudniejsze i jeszcze bardziej hardkorowe wersje walk. Sam Chris Wilson przyznał, że będą to walki, jakich Path of Exile jeszcze nie widziało… i tylko malutki ułamek graczy PoE będzie sobie w stanie z nimi poradzić.
To będzie najtrudniejsza zawartości, jaką ma do zaoferowania Path of Exile w swojej historii
Co jeszcze?
- Nowe unikalne przedmioty stworzone przez najlepszych graczy Path of Exile (zwycięzców poprzednich turniejów)
- Totalny revamp modyfikatorów potworów (“zamieniamy wszystkie istniejące modyfikatory potworów na modyfikacje, które wprowadziliśmy w Lidze Archnemezis”)
- Brak balansu (po raz pierwszy nie będzie żadnych nerfów lub buffów dla postaci i gemów)
- Nowe Divination Cards
- Nowy Battle Pass
- Pełnoprawne wsparcie dla kontrolerów dla wersji PC
Na koniec musimy wspomnieć jeszcze o nowym pakiecie przedmiotów kosmetycznych, który wchodzi na nowy… next-genowy poziom.
GGG wprowadzi “ewoluujące” skiny, które będą zmieniać się w zależności od naszych postępów lub posiadanych aur. Możliwe będzie także np. modyfikowanie pory dnia w hideout, zmienianie koloru płomieni pochodni, pojawią się dodatkowe efekty graficzne dla identyfikacji przedmiotów, używania miksturek itd.
Sami zobaczcie:
Path of Exile: Sentinel zadebiutuje za tydzień w piątek, 13 maja.
Więcej TUTAJ.