"Path of Exile to gra dla dorosłych i jesteśmy z tego zadowoleni"

Poee horz

Zostajemy przy temacie Path of Exile.

Z tego samego wywiadu, o którym wspominałem wcześniej, dowiadujemy się innych ciekawych informacji o PoE i tego, jak wygląda rzeczywistość “pozagrowa”.


Tencent

  • Przejęcie Grinding Gear Games przez chińskiego Tencenta nie miało większego wpływu na produkcję
  • Studio GGG nadal rozwija grę według własnej wizji, Chińczycy w tym nie przeszkadzają
  • Tencent zapewnia jednak dodatkowe środki, PR oraz całą armię prawników, gdyby jakieś firmy chciały pozwać GGG lub PoE
  • GGG musi jedynie spisywać odpowiednie raporty, a sam Chris Wilson uczestniczyć w regularnych posiedzeniach

Dorosłość

  • Każda większa zmiana do gry jest konsultowana na wszystkie możliwe sposoby. GGG ma świadomość, że wprowadzenie zbyt dużych/rewolucyjnych nowości mogłoby odstraszyć starych graczy.
  • GGG nie ma nic przeciwko, żeby przyciągać młodych graczy, ale nie ZBYT młodych
  • Path of Exile to mroczna, krwawa i brutalna gra z elementami nagości, dlatego np. w Niemczech ma kategorię wiekową 18+ (tak samo jak wersje konsolowe)
  • Większość graczy PoE to osoby dorosłe (grubo powyżej dwudziestki) i pracujące, co bardzo cieszy Grinding Gear Games, bo nie muszą oni kombinować z reklamami i ograniczeniami. Dorosła gra dla dorosłych ludzi.
  • “Jesteśmy zadowoleni z danych demograficznych naszej społeczności”.
  • Jednocześnie GGG szuka sposobów na zainteresowanie młodszych użytkowników, bo to pomogłoby w “długowieczności gry”.

Battle Pass

  • GGG nie ma nic przeciwko pomysłowi wprowadzenia Przepustki Bojowej do Path of Exile.
  • Jednak tu pojawia się problem ligowych wyzwań, które działają na podobnej zasadzie (zrób coś, zarób punkty i zdobądź przedmioty kosmetyczne)
  • Nowozelandczycy boją się także, jak na BR zareagowaliby ich najwięksi fani.

Nowi gracze

  • Path of Exile to towarzyska, ale także skomplikowana gra. Dlatego jeśli jakiś gracz powraca do PoE, to zwykle przyprowadza ze sobą nowego znajomego lub znajomych, aby pomóc im przebrnąć przez najtrudniejsze rzeczy.
  • Dlatego najlepszą rzeczą w celu podniesienia popularności gry, jest powrót jak największej liczby byłych graczy
  • GGG stara się uprościć początek gry, ale zdaje sobie sprawę, że każdy nowy gracz dochodzi do momentu, kiedy musi zapytać o radę lub poszukać rozwiązania na necie.
  • GGG ma nadzieję, że dzięki Path of Exile 2 miliony graczy powróci do gry, a sama społeczność rozszerzy się jeszcze bardziej.

No i co wy na to?

Zobacz także

36 komentarzy