Path of Exile usunie jedno z kultowych Drzewek Umiejętności i zastąpi to czymś innym

Najpierw jednak – zanim przejdziemy do tematu newsa – musicie poznać kontekst tej zmiany.
Po tym jak GGG tymczasowo zawiesiło rozwój Path of Exile 1 na rzecz Path of Exile 2 (nowa liga/dodatek powstanie dopiero po patchu 0.2.0 do PoE2), na Nowozelandczyków wylała się fala hejtu.
Dlatego GGG uruchomiło plan awaryjny. Planuje rozpocząć specjalny event/ligę “Legacy of Phrecia”, która potrwa miesiąc i która będzie zawierać “szalone pomysły, które nigdy nie wyszły poza burzę mózgów”.
Wspomniano o 19 nowych klasach Ascendancy, które zastąpią obecne postacie (zaprezentowano już cztery z nich). Ale dzisiejszy pomysł jest równie rewolucyjny: Atlas Passive Skill Tree ma być zastąpiony przez nowy system.
Zamiast zarabiania “punktów” za wykonywanie mapek i wykorzystywanie ich w Atlas Passive Skill Tree, z potworków w end-game będziemy dropić tzw. Idols (bożki, statuetki, ikony) zawierające do czterech losowych modyfikatorów wpływających na końcowe mapki.
Potem wybrane przez siebie “bożki” umieszczamy w nowej zakładce Map Receptacle UI, aby zmieniać zawartość mapek w end-game według własnego gustu.


Jest to dość drastyczna zmiana w sposobie gry Endgame, biorąc pod uwagę, że Atlas Tree jest tak fundamentalną częścią Endgame od jakiegoś czasu, w wielu różnych formatach i wersjach.
Jedną z głównych zmian jest to, że zmienia specjalizację w różnych ligach, aby była mniej deterministyczna, ponieważ opiera się na znajdowaniu przedmiotów. Z drugiej strony dodaje warstwę ekscytacji do przedmiotów w Endgame, których wcześniej nie było.
Dzięki temu możesz mieć nieskończoną liczbę różnych zestawów Endgame dla zawartości, nie musisz już w ogóle zmieniać specjalizacji swojego drzewa, teraz po prostu wyjmij Idole, których nie chcesz, i włóż te, które chcesz. Prawdopodobnie skończysz z zestawem Idoli dla każdej ligi.
Jeśli gracze polubią ten system i uznają, że jest on lepszy niż Atlas Passive Skill Tree, to z eksperymentu w ramach “Legacy of Phrecia” przejdzie on do zwykłego Path of Exile, stając się integralną częścią gry.
Szczegóły TUTAJ.
***
A tak wygląda obecne Atlas Passive Skill Tree:
