Pierwsze FAQ dotyczące premiery Bless w 2018 roku
Bless online ostatnimi czasy rozpalił serca tysięcy graczy, którzy w większości stracili nadzieję na powrót tego tytułu. Głównie przez zamknięcie wersji Koreańskiej i Rosyjskiej, a chwile potem wycofanie się Aeria Games z publikacji tej gry w Europie.
Na szczęście teraz wszystko zdaje się wracać na właściwe tory, ostatnimi czasy informowaliśmy was o tym, że Bless zawitał na steam, a także wystartowała zupełnie nowa strona z informacjami o grze. Teraz deweloperzy z Neowiz postanowili wypuścić jednego z pierwszych newsów, w którym podsumowali ostatni TwitchCon, a także przedstawili małe FAQ dotyczące gry i jej przyszłości.
Z tego dość krótkiego FAQ możemy dowiedzieć się, że premiera Bless jest planowana na 2018 rok, jednak dokładną date wydania gry poznamy na przełomie roku, dodatkowo wydawca podkreśla, że data będzie aktualizowana wraz z rozwojem prac.
Drugim pytaniem, na jakie odpowiedzieli wydawcy z Neowiz, jest kwestia modelu finansowego. Tutaj od razu stwierdzili, że w czasie Early Access planują dodać paczki na zasadzie „Founder Pack”, gdzie osoby chcące zagrać szybciej, czy też zwyczajnie wesprzeć grę będą mogły wydać gotówkę otrzymując tym samym pewne benefity. Tutaj twórcy od razu dodają, że po Early Access nie są pewni dokładnego modelu finansowego i proszą nas – graczy o wypowiedzenie się, jaki system preferujemy.
Być może Bless Online będzie Free-To-Play, co pewnie wielu z was ucieszy. Jednak sam preferowałbym model Buy2Play. Jednak co zostanie wybrane ostatecznie, dowiemy się za kilka miesięcy.
W pozostałych odpowiedziach możemy wyczytać, że Neowiz chce wydać grę tam, gdzie to będzie możliwe, a także, że na starcie będą dostępne trzy wersje językowe, oczywiście klasycznie… Angielski, Niemiecki, Rosyjski. Również pada zapewnienie ze strony wydawcy, że chcą bardzo skonsolidować społeczność, tak aby to oni decydowali o rozwoju i zmianach, jakie w przyszłości pojawią się w Bless. Otrzymaliśmy także informację, że program partnerski dla graczy/ firm zainteresowanych Bless jest w fazie przygotowań.
Na koniec zostawiłem najciekawsze pytanie – „Jaki jest plan monetyzacji Bless Online, jak chcecie zapobiec P2W?”. Tutaj pojawia się ciekawa odpowiedź, otóż twórcy po zakończeniu testów gry zapytają społeczność, co powinno znaleźć się w IS, a czego tam nie powinno być. Tym samym stanowczo podkreślając, że nie dopuszczą możliwości pojawienia się żadnego przejawu P2W.
Czy rzeczywiście tak będzie? Nie mam pojęcia, ale jako zwykły gracz cieszy mnie taka odpowiedź i daje nadzieję, że tym razem wszystko pójdzie dobrze, a jakie jest wasze zdanie na ten temat? Piszcie.