PlayerUnknown’s Battlegrounds ledwo wystartował, a już ma problemy…
… z hejterami?
… z negatywnymi recenzjami?
…. z bugami?
…. z optymalizacją?
Chodzi o problemy z serwerami, co jest akurat dziwne, bo podczas Early Access wszystko działało jak należy. Nawet 2,9 mln równocześnie zalogowanych graczy nie było dla Bluehole Studios PUBG Corp. żadnym wyzwaniem.
A teraz?
Najpierw godzinne opóźnienie (PUBG wystartował o 9:00 zamiast o 8:00 rano), potem problemy z zalogowaniem się do gry, problemy w lobby, problemy ze znalezieniem meczyku, a w końcu R.I.P wszystkich pecetowych serwerów. Taki scenariusz utrzymuje się od południa. Gra chwilę działa, potem znowu nie i tak w kółko.
Players, we have to extend the maintenance period by 1 hour due to a technical difficulty. Please accept our sincere apologies. We know how much you've been waiting for 1.0 and we are doing our best to resolve the issue as soon as possible.
— PLAY BATTLEGROUNDS (@PUBATTLEGROUNDS) December 21, 2017
Zamiast wielkiego święta i rekordu CCU, na który wszyscy tak liczyli, mamy symulator czekania, aż wszystko zacznie normalnie działać.
Najlepiej widać to po steamowych statystykach. Liczba graczy PlayerUnknown’s Battlegrounds jest dzisiaj mniejsza o 1-2 mln niż zwykle.
Na szczęście my – fani MMORPG – jesteśmy na to przygotowani. Podobne historie przerabiamy przy okazji każdej większej premiery:) Używając cs-owego slangu, jesteśmy „zaprawieni w walkach”.
We are aware of a server capacity issue for EU region. EU players may have to wait longer to get into a match. Our engineers are working to fix this problem as soon as possible. Apologies for the inconvenience.
— PLAY BATTLEGROUNDS (@PUBATTLEGROUNDS) December 21, 2017
Due to an unknown error on our system, matches are not being logged and reflected to our leaderboards. We are investigating the cause and will provide an update as soon as we can. Thank you for your understanding.
— PLAY BATTLEGROUNDS (@PUBATTLEGROUNDS) December 21, 2017
PC servers are down in all regions. We are investigating the cause. We greatly appreciate your patience and apologize for the inconvenience.
— PLAY BATTLEGROUNDS (@PUBATTLEGROUNDS) December 21, 2017