Pokłońcie się królowi - Path of Exile: Scourge to coś niesamowitego!
Wiecie co? Wakacyjna drama z Path of Exile i cały ten hejt, który wylał się wtedy na Grinding Gear Games, koniec końców wyszedł nam na dobre.
Bo teraz Nowozelandczycy - chyba w ramach przeprosin i rekompensaty - dostarczyli nam dodatek, który przebił najśmielsze oczekiwania. Ilość nowości, ilość zmian, ilość QoL robi kolosalne wrażenie.
Panie i Panowie, oto Path of Exile: Scourge.
Zacznijmy może od motywu tematycznego, czyli tytułowego Scourge. W nasze ciało (czyli ekwipunek) zostanie wszczepiony “Krwawy Tygiel”, który będzie się wypełniał krwią zabitych potworków. Gdy osiągnie maksymalny poziom, będziemy mogli aktywować urządzenie… i przenieść się do równoległego wymiaru, gdzie czekają jeszcze groźniejsze monstra. UWAGA: im dłużej tam zostaniesz, tym więcej obrażeń odniesiesz.
To nie wszystko. Przy odpowiedniej ilość pokonanych wrogów, nasz “Krwawy Tygiel” będzie mógł przekształcić wybrany przedmiot (i to trzy razy!) – otrzymamy jeden pozytywny i jeden negatywny modyfikator. “Krwawy Tygiel” będziemy również expić i odblokowywać specjalne umiejętności np. dodatkowe miejsca na przedmioty, szybszą transformację przedmiotów, lepsze wyniki transformacji itd.
W grze pojawi się sześć nowych unikatów, w tym “Mageblood” – uznawany przez Chrisa Wilsona za jeden z najpotężniejszych przedmiotów w historii Path of Exile.
Ale najwięcej zamieszania zrobił rework Pasywnego Drzewka Umiejętności. Rework, który śmiało możemy nazywać rewolucją. Passive Mastery System to nowe “ikonki”, które pojawią się przy najważniejszych gałęziach drzewka. Gdy odblokujemy daną gałąź, odblokujemy również “masterkę” z sześcioma potężnymi pasywkami do wyboru. Pozwoli to budować postacie na jeszcze więcej sposobów.
Warto też wspomnieć o Uber-Uber End-Game, czyli najtrurdniejszych wyzwaniach z poprzednich lig, które teraz staną się jeszcze bardziej wymagające. GGG nie owija w bawełnę, będzie to zawartość skierowana do najlepszych i najbardziej doświadczonych graczy Path of Exile. "Rzucamy wyzwanie najlepszym postaciom w najtrudniejszej zawartości, jaką kiedykolwiek stworzyliśmy”.
Nie zabraknie nowych Gemów. Grinding Gear Games przygotowało 10 skillów np. “Miecze Świetlne” (tak to wyglądało na zwiastunie), Tornado, czy umiejętności dedykowane grze w Party, gdzie łączymy się z towarzyszem i zapewniamy sobie nawzajem różne bonusy. UWAGA: jeśli kolega zginie w trakcie trwania “linku”, my także automatycznie polegniemy.
Po wielu latach dostaniemy również długo oczekiwane usprawnienia do Gidlii. W Path of Exile pojawią się Guild Hideouty aka Guild Halle, w "których ty i twoi znajomi możecie spotykać się, spędzać czas i uzyskiwać dostęp do urządzenia mapy tak, jakby było to twoje własne".
A by tego by mało, od teraz Hideouty nie wymagają już punktów Favoura. Wszystkie dekoracje kryjówek niebędące mikrotransakcjami są dostępne w nieograniczonych ilościach. Nic już nie będzie nam ograniczało przed stworzeniem wymarzonego “domku”.
I jeszcze jedno: od “Scourge” potworki będą dropić stacki przedmiotów. Zmiana, na którą czekaliśmy 10 lat!!!
Pozostałe nowości:
- Usprawnienia Atlasu
- Duży balans gry
- Expedition wchodzi do podstawki gry
- 13 nowych Divination Cards
- Nowe Supporter Packi
Nowy dodatek/liga wystartuje 22 października dla PC/MAC i 27 października na konsole.
Więcej TUTAJ.