Polak walczy o dobrą kondycję Tibii
News napisany i nadesłany przez użytkownika "Hanka123" (znanego również jako Kartonowa Hanka). Dzięki!
Połączenie tibijskich światów jest konieczne. Średnia liczba aktywnych graczy zmalała w ciągu ostatnich lat. Rozumiem, że są Tibijczycy, którzy wolą grać samotnie lub w małych grupach. Tibia jest jednak grą MMORPG, więc jeśli niska populacja będzie utrzymywać się poniżej określonego progu przez dłuższy czas, trzeba będzie coś z tym zrobić.
Na starych światach (Celesta, Harmonia, Refugia) obserwujemy mniej niż 200 graczy online w szczytowych godzinach, a taki stan utrzymuje się już od wielu miesięcy! Scalenie światów zapewni graczom wysoki poziom satysfakcji z gry. Tibia to nie single-player. Wieloosobowa zabawa to klucz do sukcesu. Obejmuje to współpracę, ale także konflikty, które tworzą więzi i relacje społeczne między graczami.
Cele/rezultaty/konsekwencje:
- większa szansa na znalezienie innych graczy do polowania drużynowego
- łatwiejsze i mniej kosztowne pokonywanie bossów
- większe prawdopodobieństwo na wykonanie światowych "eventów" (Lightbearer, A Piece of Cake )
- rzeczywisty rozwój MMORPG w Tibii
- bezpośredni wpływ na gospodarkę gry, poprzez zwiększenie konkurencyjności na rynku, łatwiejszy dostęp do niezbędnych elementów nasycających nasz ekwipunek
- zmniejszenie ilości złota w grze, poprzez powstanie nowych aukcji domów, oraz domów gildyjnych
- ożywienie starych gildii, poprzez napływ nowych aktywnych graczy
Wielokrotnie doświadczaliśmy połączeń starych światów gry, te ostatnie w 2018 roku mogły bezpośredni wpłynąć na najlepszy dotychczasowy wynik przychodów firmy Cipsoft. W ubiegłym 2018 roku, 89 pracowników wygenerowało ponad 14 mln EUR. Rekordowe obroty z poprzedniego roku w wysokości 11,6 mln EUR zostały zatem przekroczone o ponad 20 procent. Zysk przed opodatkowaniem wzrósł o 1,9 miliona EURO do łącznej wartości 5,7 miliona.
W dniu 07 marca 2014 r. Przeprowadzono ankietę, w której wzięło udział 4666 graczy. „Poniżej której liczby ludności świata gry zaczynasz uważać, że świat gry jest „niedostatecznie zaludniony”? Większość graczy odpowiedziało wtedy: polowania drużynowe (54,52%), polowania (53,86%), misje (47,95%), interakcje z innymi (34,12%).
Kilka przykładów:
Ostatni rok (średnia dzienna):
Refugia:
- Max. gracze: 306 (11.03.2019)
- Min. gracze: 66 (2019-07-30)
- Średnia: 165
Harmonia:
- Max. 295 (11.03.2019)
- Min. 67 (2019-07-30)
- Średnia: 161
Celesta:
- Max: 265 (11.03.2019)
- Min: 66 (2019-07-30)
- Średnia: 149
Premia:
- Max: 145 (2019-03-10)
- Min: 33 (2019-07-30)
- Średnia: 71
Ostatni miesiąc (średnia dzienna):
Refugia:
- Max: 299 (2019-08-04 21:00)
- Min: 0 (29-07-29 12:00)
- Średnia: 132
Harmonia:
- Max: 271 (2019-08-04 21:00)
- Min: 0 (29-07-29 12:00)
- Średnia: 130
Celesta:
- Max: 249 (2019-08-04 21:00)
- Min: 0 (29-07-29 12:00)
- Średnia: 118
Premia:
- Max: 133 (2019-07-17 21:00
- Min 0 (2019-07-29 12:00)
- Średnia: 58
To tylko pojedyncze dane aktywności. Resztę możecie dokładnie prześledzić w głównym temacie (TUTAJ). Oprócz wyżej wymienionych serwerów, tragiczna sytuacja dotyczy również Furii i Tortury, Duny oraz Pyry, Vity oraz Faluny, Olery-Cosery, Calmery-Astery-Luminery, Menery-Pacery, a także Kenory-Pelorii. Liczba graczy online nie przekracza tam 50-100 osób w szczytowym momencie.
Na chwilę obecną post ma około 6000 wyświetleń oraz ponad 100 pozytywnych komentarzy, w tym 6 od tutorów.
Mam nadzieję, że coś wskóram i CipSoft weźmie to pod uwagę.