Polski gracz to osoba dorosła, ze stałą pracą i średnim wykształceniem...

Dodany przez guru ponad 2 lata temu
16 11455
Polski gracz to osoba dorosła, ze stałą pracą i średnim wykształceniem...

Według stereotypowego myślenia, (polski) gracz komputerowy to jakiś aspołeczny nastolatek, z trądzikiem, nadwagą i impulsywną osobowością, który co jakiś czas rzuca w matkę krzesłem (głośna historia z Tibii).

Prawda jest jednak zupełnie inna.

Potwierdza to także Polish Gamers Research 2022 – badanie przeprowadzone przez Polish Gamers Observatory oraz Krakowski Park Technologiczny, w którym przepytano 2000 internautów i na tej podstawie otrzymano ciekawe wyniki. 

Najważniejsze wnioski:

  • Płeć polskich graczy rozkłada się mniej więcej po połowie
  • 53% to mężczyźni, 47% to kobiety
  • Większość polskich graczy to osoby dorosłe
  • Prawie 2/3 nich posiada stałą pracę
  • Większość polskich graczy posiada również średnie lub wyższe wykształcenie
  • Najstarsze osoby (powyżej 45 roku życia) najchętniej sięgają po “browserówki”
  • Jednak najpopularniejszą platformą są u nas – i to żadne zaskoczenie – urządzenia mobilne
  • 67% ankietowanych “gra w gry” dla relaksu i przyjemności
  • Polski gracz może wydać jednorazowo od 50 do 99 złotych (chodzi o mikrotransakcje)

Warto też dodać, że spadek graczy w Polsce (z 76% w 2020 roku do 67% teraz) jest spowodowany… wojną na Ukrainie. Badanie było jednak przeprowadzane w marcu – tuż po inwazji – więc wtedy rzeczywiście sporo osób mogło być zajęta śledzeniem informacji zza wschodniej granicy, a nie beztroską zabawą w gry.

(via Gry-Online.pl)

No dobra, a jak te wszystkie dane mają się do MMORPG? Trudno powiedzieć.

Liczba kobiet w MMO cały czas rośnie, ale nie można powiedzieć, że jest ich aż 47%. Prawda, większość fanów MMO to dorosłe zatrudnione osoby, ale wciąż znajdziemy takie sfery naszego gatunku, gdzie rządzą nastolatkowie.

To samo z mikrotransakcjami. Ten temat przestał być już tematem tabu, jednak nadal mamy opory, aby płacić realne pieniądze w grach Free-To-Play. Co innego, gdy chodzi o zakup gry B2P lub abonament.

A czy wy zauważyliście poprawę a może spadek jakości “polskiego gracza” w MMORPG?


16 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube