Produkcja Bless kosztowała tyle samo co produkcja WoW-a

Bless

Było wiele plotek dotyczących wysokości budżetu Bless. Niektóre źródła mówiły o 40 mln dolarów, inne o 57 mln dolarow, a jeszcze inne o ponad 75 mln dolarów. 

Nowe informacje, które przekazują miedzy sobą steamowi fani Bless (TUTAJ i TUTAJ), mówią o budżecie wynoszącym między 6,5 do 7 mld japońskich jenów, czyli przeliczając na dolary… między 57 a 62 mln dolarów. Czyli wcześniejsze wyliczenia wcale nie były wyjęte z kosmosu. 

Są to porównywalne pieniądze do tego, ile kosztowało wyprodukowanie Revelation Online (57 mln) oraz World of Warcraft (63 mln). Jest to jedna mniej niż budżet Elder Scrolls Online i Star Wars: The Old Republic. Co innego, gdy Bless porównamy do Black Desert Online, który został „zrobiony” za 11 mln dolarów. Czyli prawie sześć razy mniej.  

Nie wiadomo też, czy pod uwagę wzięto koszty „naprawy” Bless, po tym jak gierka zaliczyła falstart na Zachodzie (rosyjska wersja została zamknięta, a AeriaGames anulowała umowę wydawniczą ze względu na niewystarczającą jakość). 

Biorąc pod uwagę tak wielki budżet, Bless może więc wystartować jako gra B2P. Neowiz musi przecież na czymś zarobić... Lepiej, żeby były to pieniądze pochodzące ze sprzedaży "pudełek" niż przedmiotów P2W z Item Shopu. 

Zobacz także

16 komentarzy

Wyszukiwarka

Forum dyskusyjne

Najnowsze video

Dodaj nas

Ankieta

Czy World of Warcraft powinien przejść na Free-To-Play?

Wyniki

Obrazek dnia

Al

Kalendarz