Projekt „RTS Arena” to strategia z elementami gry MOBA
Nie mam pojęcia, czy poniżej opisywana gra okaże się kaszanką. Otrzymałem ciekawie wyglądającą informację prasową, ale prócz garści obrazków, zabrakło aktualnego gameplay’a, czy chociażby screenów z gry. Jest to zatem pewna niewiadoma, która mimo to, wzbudziła moje zainteresowanie.
O czym mowa? O projekcie „RTS Arena”. Brzmi prosto, ale deweloperzy z Shadow Masters zapewniają, że jest to jedynie roboczy tytuł. Prywatnie uważam, że niekoniecznie powinni go zmieniać. Zwłaszcza, że ich produkcja łączyć ma gatunek RTS z MOBA (ten drugi de facto wywodzi się z tego pierwszego…), więc teoretycznie pasowałoby idealnie.
Do rzeczy! RTS Arena ma być ewolucją (nie rewolucją) dla gatunku strategii. Produkcja zaoferuje taktyczne doświadczenie, którego próżno szukać gdzie indziej. Zarówno w trybie multiplayer, jak i kampanii dla pojedynczego gracza.
Przy projekcie pracuje profesjonalny gracz StarCraft: Brood War oraz StarCraft II, Aleksey Krupnyk, który powinien być znany społeczności pod pseudonimem White-Ra. O samej produkcji niewiele więcej wiemy ponad to, że zaoferuje bohaterów z własnymi umiejętnościami, szybkie tempo rozgrywki oraz RTS-owy charakter.
Gracz będzie kontrolował skład elitarnych komandosów przy użyciu typowo RTS-owych komend, aby dzielić żołnierzy na grupy, wydawać rozkazy, czy aktywować zdolności. Budowę drużyny rozpoczniemy od wybrania unikalnej klasy taktycznej, czyli głównej postaci. Zaoferuje ona własny zestaw zdolności i zadecyduje o stylu rozgrywki.
W tym wszystkim nie do końca wiadomo, czy RTS Arena będzie miało w pełni funkcjonalny moduł sieciowy, czy jedynie zwykły multiplayer. Jeśli to ostatnie, to na łamach portalu raczej już o tym projekcie nie przeczytacie. Projekt RTS Arena uruchomi swoje testy alfa na PC jeszcze tej zimy. Zainteresowanych wzięciem udziału w zabawie zapraszam tutaj.