Przejście na Free2Play nie pomogło Legends of Aria

Wszyscy narzekają, że gry MMORPG są powtarzalne do bólu i że potrzeba nam więcej "niestandardowych" produkcji.
Tymczasem jeśli taki tytuł rzeczywiście pojawi się na rynku (sandboxowy, bez klas postaci), to potem okazuje się, że... nikt w niego nie gra. Dowód? Legends of Aria, która nawet po przejściu na model Free-To-Play (na początku grudnia 2019 roku), nie zdołała podbić serc graczy.
Liczby nie kłamią. Steamowa wersja gry zanotowała ledwie 30-procentowy wzrost aktywności... Przyzwoicie? No nie do końca. Gdyby Legends of Aria miała z 50 tys. ludzi online, to można by trąbić o sukcesie, ale ten sandboxowy MMORPG posiada zaledwie kilkaset użytkowników.
Przed F2P w Legends of Aria grało - w godzinach sczytu - maksymalnie 200 osób. Po F2P liczba wzrosła do ~300, a teraz znowu wróciła na stary pułap.
Nie wygląda to kolorowo. Wyniki z normalnego launchera pewnie nie różnią się od tych ze Steama.


Co na to twórcy gry? Wczoraj opublikowany kolejny "Developer's Update", z którego dowiedzieliśmy się o nowym Lead Designerze. Czy świeża krew pomoże Legends of Arii? Zobaczymy.