Przywitajcie Heroes of the Storm 2.0 i Amazonkę z Diablo!
No dobra, postaram się Was nie zanudzić opisem nowości. Jeśli mi się to uda, to na końcu newsa macie filmik omawiający to samo, co ja – może on będzie ciekawszy. Podsumuje to tak, Heroes of the Storm zmienia się w Overwatcha.
Heroes of the Storm 2.0 startuje ze zmianą systemu rozwoju zarówno konta, jak i bohaterów. Nie będzie już maksymalnego poziomu na danej postaci – co lepsze, poziom konta określany jest przez sumę poziomów wszystkich herosów. Jeśli to niewystarczający argument do farmienia, to tak mimochodem wspomnę, że teraz na każdym przedziale będziemy otrzymywali różne nagrody. Nie musicie się zatem martwić, że Abathur na 20 levelu nie da Wam więcej dodatkowego złota. Każdy osiągnięty poziom gracza zapewnia również specjalną nagrodę. Jaką?
MOBA Blizzarda wprowadza skrzynki z łupami! Skoro ten system sprawdził się w Overwatchu, to czemu nie dać go do HotS-a, jak to zrobiono z systemem MVP . Za każdy poziom gracza otrzymujemy jedną skrzynkę, a za wbicie konkretnego pułapu, zdobędziemy również skrzynię, ale z rzadką zawartością. Skrzynki zgarniemy również, gdy wbijemy na konkretny poziom danego bohatera, zatem nie zabraknie okazji, by się obłowić.
Co ciekawe, nie oznacza to, że czym wyższy mamy poziom postaci, tym będzie ciężej. Wymagane punkty doświadczenia wzrastać będą do poziomu 12 – po nim zaś ilość expa potrzebna do awansu będzie taka sama. Nie musicie się również martwić o Wasze konta, bowiem transfer na nowy system odbędzie się bez żadnych strat dla graczy - wszystkie poziomy zostaną przeniesione. Gorzej to wygląda ze skrzynkami, bo tych starzy gracze dostaną maksymalnie 70.
Co znajdziemy w skrzynkach? Bohaterów, portery, skórki, sztandary, nową walutę, itd. Duplikaty zostaną zamienione w surowiec potrzebny do wykupienia elementów ozdobnych ze sklepu gry (o ile nie otrzymamy ich ze skrzynek). Jeśli zawartość skrzynki Wam nie odpowiada, możecie wylosować ją ponownie, co będzie kosztowało określoną ilość złota. Każdy kolejny roll będzie coraz to droższy.
Do tej pory w Heroes of the Storm była jedna waluta, złoto. Teraz z kolei używać mamy aż trzech. Złoto pozostanie i otrzymywać je będziemy za rozegrane mecze, wbicie poziomu czy wykonanie zadania. Służy przede wszystkim do kupowania nowych postaci. Odłamki (shards) jak wspominałem, pochodzą z duplikatów w skrzynkach. Kupujemy za nie elementy ozdobne. Na koniec zostały klejnoty (gems). Czym one są? To zamiennik realnych pieniędzy, czyli rodzaj waluty premium. Co jednak ciekawe, czasem otrzymamy klejnoty za zdobywanie poziomów postaciami.
Standardowy sklepik gry zostanie zastąpiony Kolekcją. Znajdziemy tam wszystkie dostępne elementy, które nabędziemy w prosty sposób. Prócz standardowych skórek, wierzchowców, czy porterów, będziemy mogli kupić zupełnie nowe rzeczy. Mowa tutaj o sztandarach, emotkach, graffiti, komentatorach czy głosach dla postaci!
Sztandary będą pojawiały się na zdobytych przez nas celach mapy (forty, najemnicy, czy objectives), a graffiti użyjemy w dowolnym momencie, by „wyrazić swoje zdanie”. Pakiet komentatora zmieni głos narratora, którego słyszymy podczas gry. Do tego będziemy mogli wykupić odpowiednie kwestie do konkretnych bohaterów i używać ich w trakcie gry. Emotikonów zaś użyjemy na czatach. Wspomnę również, że postacie będą mogły mieć zapisane do 3 zestawów ustawień (skórek, wierzchowców, głosów, itd.).
Na sam już koniec dodam, że amazonka z Diablo 2 przybędzie do Heroes of the Storm. Kasja to agresywna zabójczyni walcząca na dystans. Podczas poruszania się pieszo otrzymuje pancerz, redukujący otrzymywane przez nią obrażenia fizyczne. Do tego rzuca błyskawicami, może skorzystać z obszarowego oślepienia wrogów, czy szybkiego doskoku połączonego z jeszcze szybszymi atakami w kilka celów. Jej pierwsze ulti to skaczący pomiędzy wrogami Piorun Kulisty, zadający spore obrażenia. Druga superzdolność pozwala jej przyzwać Walkirię, która porusza się w stronę Kasji. Wrogowie na jej trasie zostaną przebici, ogłuszeni oraz przyciągnięci w stronę amazonki.
Kiedy otrzymamy te łakocie? Na serwerach testowych mają pojawić się już dzisiaj, a oficjalna premiera planowana jest na koniec kwietnia.