PvP nie jest wam potrzebne w grach MMORPG...
Na sukces gry MMORPG składa się wiele mniejszych i większych elementów np. gildie, crafting/gathering, PvP, “Święta Trójca”, ciekawa fabuła… i tak dalej, i tak dalej.
Bez którego z tych składników zdołalibyście się obejść? Czyli, który – waszym zdaniem – nie byłby potrzebny do fajnej zabawy?
Najwięcej głosów zebrała odpowiedź… “PvP” (31%). Zaskoczenie? Niekoniecznie. Większość obecnych graczy MMORPG to typowe casuale, którzy nie lubią się bić z innymi graczami, skupiając się wyłącznie na systemie PvE (Player vs Environment). Ale nawet wśród starszych fanów, czyli tzw. weteranów, coraz częściej można spotkać osoby, które o wiele bardziej cenią sobie przygodę np. w dungeonie czy rajdzie, zamiast na arenie do walki PvP.
Prawie 1/3 ankietowanych bawiłaby się w MMORPG bez PvP. Mamy nawet przykład takiej gry – Final Fantasy XIV, gdzie Player vs Player niby istnieje, ale jest mało popularne i kompletnie bez znaczenia, jeśli chodzi o progress czy end-game.
Na dalszych miejscach mamy “Bez fabuły” (21%) oraz “Bez Świętej Trójcy”, co także można zrozumieć. Wielu graczy skipuje dialogi w questach i nie wykazuje żadnego zainteresowana fabularną ścieżką danej produkcji. Brak “Świętej Trójcy” także można przeżyć. Wielu producentów, szczególnie tych z Azji, tworzy gry bez wyraźnego podziału na Tanków, DPS-ów i Healerów.
Brak craftingu nie przeszkadzałby 17% ankietowanych, a brak gildii 11% ankietowanych (te 11% to pewnie zdeklarowali "soliści", którzy cenią sobie tylko własne towarzystwo).
Dziękujemy za wszystkie głosy i zapraszamy do nowej ankiety.