Quake Champions wprowadza „mapy cieplne”
Quake Champions może nie podbiło rynku, jak to w przeszłości dokonał jego przodek, tak mimo to jakoś sobie radzi. Deweloperzy na prośbę graczy udostępnili „mapy cieplne” (heatmaps) dla wszystkich pól bitewnych. Cóż to takiego?
Całkiem ciekawe narzędzie, dzięki któremu możemy sprawdzić newralgiczne punkty na danej mapie. Mowa tutaj o miejscach, gdzie najczęściej dochodzi do pojedynków, które bronie okazują się najskuteczniejsze, czy czego powinniśmy się wystrzegać. Poza tym w pełnym 3D będziemy mogli przyglądnąć się schematowi pola bitwy, co pozwoli na lepsze rozeznanie.
Taka prosta zabawka powinna zdecydowanie ułatwić życie graczom, którzy chcą uczyć się Quake Champions. Znajomość mapy w tego typu grach jest bowiem kluczowa, a tak każdy może przyjrzeć się z góry, jak dana plansza wygląda.
Całość jest prosta, chociaż dostarcza naprawdę ciekawych informacji. Zainteresowanych odsyłam tutaj.
Poza tym, w najbliższym czasie powinniśmy otrzymać kilka nowych trybów. id Software potwierdza, że dostaniemy Capture the Flag - gracze mocno prosili deweloperów o ten rodzaj zabawy. Prócz CtF w Quake Champions pojawi się również Slipgate oraz Arcade.
Ten pierwszy dedykowany będzie do zabaw 4 na 4 i to bez możliwości wskrzeszenia/respawnu oraz z podziałem na wykonywanie określonych celów. Jedna drużyna będzie atakowała punkt, druga otrzyma za zadanie go bronić. Każdy gracz startuje z pełnym życiem, zdrowiem oraz wszystkimi broniami.
Tryb Arcade skierowany będzie do graczy, którzy chcą pograć z różnymi modyfikatorami, jak np. walka na same wyrzutnie rakiet. Traktować go należy, jako pole testowe oraz park rozrywki. Więcej informacji znajdziecie tutaj.