Reklamy w grach Free-to-Play? Microsoft pracuje nad nowym programem
Temat reklam w grach dyskutowany był wielokrotnie, również na naszym portalu. Z jednej strony (prawie) wszyscy zdają sobie sprawę, że utrzymanie gier sieciowych kosztuje. Z drugiej nikt nie chce inwazyjnych mikrotransakcji. Z trzeciej deweloperzy chcą również zarobić. I tutaj „idealnym” rozwiązaniem mogą być reklamy. Nad czymś takim pracuje aktualnie Microsoft, który wstępnie grzebie nad programem reklamowym do gier Free-to-Play na konsolach z rodziny Xbox.
Na ten moment nie wiadomo jednak jaką formę reklamy miałyby w ogóle przybrać. Czy będą to wyświetlane rzeczy na banerach lub w menu gry, czy przerwy w meczu na zobaczenie kilkusekundowej filmiku reklamowego. Microsoft nie podaje szczegółów i sam jeszcze nie wie w pełni jak do tego tematu podejść. Firma zaznacza również, że nie wciśnie reklam na siłę. Najpierw system musi działać sprawnie i nie budzić kontrowersji oraz wątpliwości, aby pojawił się na stałe.
Zaznaczono, że reklamy w grach nie mogą irytować. Celem Microsoftu jest stworzenie prywatnego rynku reklamowego, do którego dostęp będą miały tylko konkretne marki. Teoretycznie zatem nie widzielibyśmy reklam partyjnych, mebli czy innych rzeczy, które niekoniecznie pasują do „targetu”.
Co z tego wyniknie? Czas pokaże. W praktyce może okazać się, że reklamy nigdy nie trafią do gier lub wręcz odwrotnie – Microsoft przetrze szlak i staną się one normą. W końcu ten temat powraca już od dobrych, kilku lat.