Riot Games zapewnia, że Legends of Runeterra nie będzie Pay-to-Win
Legends of Runeterra to karcianka od Riot Games, która oparta będzie na uniwersum League of Legends. Sama gra należeć będzie do gatunku CCG, czyli tych kolekcjonerskich gier karcianych w których naturalnym jest możliwość kupowania kart lub pakietów w Item Shopie. Z tego powodu naturalnym jest, że są one „Pay-to-Win”.
Nie jednak w znaczeniu dosłownym, ale nikt nie odmówi, że bogaci gracze zawsze będą mieli szybszy dostęp do nowszych, a przez to często lepszych kart. I zwyczajnie trzeba się z tym liczyć. Jasne, można wszystko kupić za walutę w grze, więc to nie tak, że trzeba płacić. Co na to wszystko Riot Games?
Twórcy Legends of Runeterra zapewniają, że w ich karciance nie uświadczymy Pay-to-Win. Gracze będą zdobywali karty z regionalnych nagród oraz poprzez wykonywanie codziennych zadań. Zdobywać będziemy Chests oraz Capsules lub bezpośrednio karty, a wszystko to będzie miało szansę na wzmocnienie lub „wzmocnienie łańcuchowe” – w efekcie możemy dostać lepsze nagrody, niż docelowo powinniśmy.
Jeśli chodzi o same karty, to wszystkie Common oraz Rare, których zdobędziemy w duplikatach więcej niż trzy, zostaną automatycznie zamienione na Shardy. Karty Epic oraz Champion z kolei zostaną przerollowane na inną kartę o tej samej klasie rzadkości. Jeśli gracz będzie miał wszystkie karty Epic lub Champion, wtedy jego duplikat zamieni się w Shardy.
Riot Games podkreśla również, że w Legends of Runeterra będzie dużo zdobywania punktów doświadczenia co przełoży się na sporo okazji do zgarniania nagród, ale nie stanie się żmudnym grindem. Będziemy expili poziom w regionach oraz Vaults – wszystko będzie dawało nam dostęp do jakichś łakoci. Całość z kolei została tak zaprojektowana, aby gracz miał „kompletny set” zanim wydana zostanie nowa aktualizacja z kartami. I to bez wydawania pieniędzy!
Twórcy zakładają, że gracze którzy będą grali średnio od 7 do 10 gier dziennie, będą w stanie osiągnąć ten cel. Osoby grające mniej zbiorą w tym samym czasie około 75% całego zestawu. Oczywiście przy założeniu, że wbiją przynajmniej 10 poziom Vault w każdym tygodniu.
Co z osobami płacącymi? Zostaną one ograniczone. W Legends of Runeterra nie będzie można w nieskończoność odblokowywać kart, wydając realne pieniądze. Zostanie nałożony limit tygodniowy, który pozwoli kupić konkretne karty, ale nie w ilościach hurtowych. Wszystko po to, aby gracze grający dużo w ten tytuł nie czuli, że są na przegranej pozycji względem osób płacących.
Takie przynajmniej są założenia, a jak to wyjdzie w praktyce? Zobaczymy. Całość została lepiej opisana w tym miejscu.
Za powyższy wpis odpowiada PefriX, czyli ja.