Riot Games zapewnia, że Legends of Runeterra nie będzie Pay-to-Win

01de051 cithria the bold e1571382707199

Legends of Runeterra to karcianka od Riot Games, która oparta będzie na uniwersum League of Legends. Sama gra należeć będzie do gatunku CCG, czyli tych kolekcjonerskich gier karcianych w których naturalnym jest możliwość kupowania kart lub pakietów w Item Shopie. Z tego powodu naturalnym jest, że są one „Pay-to-Win”.

Nie jednak w znaczeniu dosłownym, ale nikt nie odmówi, że bogaci gracze zawsze będą mieli szybszy dostęp do nowszych, a przez to często lepszych kart. I zwyczajnie trzeba się z tym liczyć. Jasne, można wszystko kupić za walutę w grze, więc to nie tak, że trzeba płacić. Co na to wszystko Riot Games?

Twórcy Legends of Runeterra zapewniają, że w ich karciance nie uświadczymy Pay-to-Win. Gracze będą zdobywali karty z regionalnych nagród oraz poprzez wykonywanie codziennych zadań. Zdobywać będziemy Chests oraz Capsules lub bezpośrednio karty, a wszystko to będzie miało szansę na wzmocnienie lub „wzmocnienie łańcuchowe” – w efekcie możemy dostać lepsze nagrody, niż docelowo powinniśmy.

Jeśli chodzi o same karty, to wszystkie Common oraz Rare, których zdobędziemy w duplikatach więcej niż trzy, zostaną automatycznie zamienione na Shardy. Karty Epic oraz Champion z kolei zostaną przerollowane na inną kartę o tej samej klasie rzadkości. Jeśli gracz będzie miał wszystkie karty Epic lub Champion, wtedy jego duplikat zamieni się w Shardy.

Riot Games podkreśla również, że w Legends of Runeterra będzie dużo zdobywania punktów doświadczenia co przełoży się na sporo okazji do zgarniania nagród, ale nie stanie się żmudnym grindem. Będziemy expili poziom w regionach oraz Vaults – wszystko będzie dawało nam dostęp do jakichś łakoci. Całość z kolei została tak zaprojektowana, aby gracz miał „kompletny set” zanim wydana zostanie nowa aktualizacja z kartami. I to bez wydawania pieniędzy!

Twórcy zakładają, że gracze którzy będą grali średnio od 7 do 10 gier dziennie, będą w stanie osiągnąć ten cel. Osoby grające mniej zbiorą w tym samym czasie około 75% całego zestawu. Oczywiście przy założeniu, że wbiją przynajmniej 10 poziom Vault w każdym tygodniu.

Co z osobami płacącymi? Zostaną one ograniczone. W Legends of Runeterra nie będzie można w nieskończoność odblokowywać kart, wydając realne pieniądze. Zostanie nałożony limit tygodniowy, który pozwoli kupić konkretne karty, ale nie w ilościach hurtowych. Wszystko po to, aby gracze grający dużo w ten tytuł nie czuli, że są na przegranej pozycji względem osób płacących.

Takie przynajmniej są założenia, a jak to wyjdzie w praktyce? Zobaczymy. Całość została lepiej opisana w tym miejscu.


Za powyższy wpis odpowiada PefriX, czyli ja.

Zobacz także

11 komentarzy