Roblox nie wyświetli już reklam dzieciom poniżej 13. roku życia

Roblox to jedna z najpopularniejszych gier-platform dla dzieci. I w związku z tym budzi żywe zainteresowanie różnych urzędów, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Tam bowiem pdochodzą ostatnio bardzo aktywnie do ochrony najmłodszych, co widać, chociażby po regulacjach na YouTube (ale niekoniecznie w szkołach). Tym razem chodzi o reklamy w Roblox.
Roblox uznał, że część zażaleń związana z reklamami wyświetlanymi dla dzieci jest sensowna. Dlatego zaprzestanie ich emitowania dla osób poniżej 13. roku życia. Nie zobaczą więc one kampanii marketingowych różnych firm, porad finansowych, kryptowalut czy próśb o dotację. Bez obaw, każdy powyżej tego progu będzie mógł cieszyć się tego rodzaju zawartością w grze, więc wystarczy jedynie podrosnąć!
Poza tym Roblox reguluje również kwestie samych reklam, które muszą przestać udawać, że nimi są. Na platformie nie można już wprowadzać graczy w błąd oraz odsyłać ich do miejsc, o których nie mają pojęcia. Wygląda to, jak zmiana na lepsze, ale jestem przekonany, że zaraz znajdą się odpowiednie obejścia. Cwaniaków w końcu nie brakuje.