Rozmawialiśmy z Amazon Games na temat Throne and Liberty. Oto co nam powiedzieli…
Jako jedna z nielicznych redakcji w Europie mieliśmy okazję porozmawiać z Amazon Games, a będąc dokładnym, porozmawiać z Panem Danielem Lafuente, który pełni tam funkcję Globalization Design Managera.
Tematem był oczywiście Throne and Liberty, który już za kilka dni zadebiutuje w naszej części świata.
Zapraszamy do lektury!
***
Jakie opinie z otwartej bety zostały lub zostaną wdrożone do Throne i Liberty?
Współpracowaliśmy ściśle z NCSOFT, aby stale integrować opinie graczy po każdej rundzie testów. Kluczowym obszarem dla nas było udoskonalenie podstawowego doświadczenia walki, co zaowocowało dodaniem systemu specjalizacji umiejętności. Naszym celem było zapewnienie graczom większej kontroli nad walką poprzez zapewnienie większej liczby opcji dostosowywania konfiguracji. Będziemy nadal udoskonalać doświadczenie podczas premiery i później, aby zapewnić, że walka nadal będzie przekraczać oczekiwania naszych graczy. Ruch postaci i sterowanie również zostały znacznie ulepszone na podstawie opinii z otwartej bety. Ponadto ulepszyliśmy system zdobywania poziomów dzięki różnorodnej gamie treści, aby sprostać zróżnicowanym zainteresowaniom naszych graczy.
Czy są plany dodania mniejszych bitew do oblężeń, gdzie bitwy o wzmocnienia i pewne punkty zainteresowania obejmują małe, instancjonowane walki?
Throne and Liberty jest wyjątkowe w swojej zdolności do zapewnienia graczom doświadczenia bitewnego na skalę niespotykaną w innych grach MMO. Chociaż uwielbiamy ten aspekt gry, te ogromne konflikty zawierają również mniejsze starcia. W bitwie są bitwy! Nasz system oblężenia zamku obsługuje gildie o różnych rozmiarach. Podczas gdy największe i najpotężniejsze gildie rywalizują o kontrolę o tron, istnieją strategiczne strefy grabieży, które można zdobyć podczas oblężeń. Mniejsze gildie mogą skoncentrować wysiłki na przejmowaniu tych stref lub sprzymierzyć się z większymi siłami. Udane utrzymanie stref grabieży nagradza zarówno Lucentem (walutą premium), jak i Sollantem (standardową walutą progresji) po zakończeniu oblężenia.
Czy są plany, aby uczynić life-skills bardziej integralną mechaniką gry, pozwalając graczom skupić się na nich głębiej?
Z czasem umiejętności życiowe staną się coraz bardziej realną ścieżką rozgrywki w Throne and Liberty. Podczas premiery, czynności takie jak gotowanie i łowienie ryb są zintegrowane z główną pętlą rozgrywki, który został przyjęty pozytywnie. Będziemy nadal rozwijać i rozszerzać te systemy jeszcze bardziej po premierze.
Czy rozważaliście zwiększenie rozmiarów klanów i zmniejszenie liczby sojuszy?
Limity rozmiarów gildii i sojuszy pozostają aktywnym punktem dyskusji z naszymi partnerami w NCSOFT. Chociaż nie potwierdzono jeszcze żadnych ostatecznych zmian, badamy potencjalne sposoby na umożliwienie większych rozmiarów gildii. Jednak wszelkie zwiększenia muszą być starannie rozważone, aby zapewnić zrównoważoną rozgrywkę gildia kontra gildia.
Czy są plany dodania kolejnego zamku lub podobnej struktury na mapie, gdzie gildie mogą brać udział w PvP na dużą skalę bez wszechobecnego Zerg Festu?
Walka na dużą skalę jest cechą definiującą Throne and Liberty, z epickimi bitwami, w których bierze udział ponad 1500 graczy jednocześnie. Poczyniliśmy już znaczne postępy w rozwiązywaniu problemów związanych z walką z przytłaczającą liczbą przeciwników poprzez bitwy podboju Gildia kontra Gildia (GvG), nowy tryb Dominion dla Dynamic Events. Dokładnie badamy, jakie zmiany możemy wprowadzić, aby kontynuować ten trend. Bądźcie pewni, że podejmiemy działania w razie potrzeby, aby zachować integralność tych kluczowych bitew. Jeśli chodzi o rozbudowę krajobrazu zamku, nie mamy w tej chwili żadnych bezpośrednich planów.
Dlaczego wybrano system walki typu tab-target? Czy rozważano bardziej innowacyjny system walki non-target, taki jak w New World lub Tera?
To była kreatywna decyzja NCSOFT zainspirowana ich bogatą historią tworzenia i prowadzenia udanych gier MMO. Walka znacznie ewoluowała od czasu premiery gry w Korei, aż do naszych testów beta i będzie się nadal zmieniać, aby odzwierciedlać potrzeby naszych graczy w trakcie premiery i później.
Jak długo będziemy musieli czekać na nową zawartość, która jest obecnie wydawana w Korei?
Naszym celem jest szybkie, ale odpowiednie zamknięcie luki w zawartości z wersją koreańską po premierze. Chcemy, aby nasi międzynarodowi gracze w pełni doświadczyli głównej podróży, zanim wprowadzą nowe, rozległe strefy, takie jak niedawno wydana w Korei. Możemy jednak wyizolować i przyspieszyć wdrażanie niektórych funkcji o dużym zapotrzebowaniu, gdy poprawi to ogólne wrażenia — tak jak zrobiliśmy to w przypadku systemu specjalizacji umiejętności. Gdy nadrobimy zaległości w istniejącym procesie, będziemy wypuszczać content w tym samym czasie co KR.
Jak często będą wydawane aktualizacje? Sezonowo czy częściej? Czy otrzymamy plan działania?
Utrzymywanie stałego rytmu świeżych treści jest kluczowe. Nasz plan działania jest skonstruowany tak, aby regularnie wprowadzać nową rozgrywkę, z wieloma aktualizacjami każdego miesiąca, które czasami mogą obejmować sezonowe doświadczenia. Na razie planujemy większe aktualizacje mniej więcej co trzy do czterech miesięcy.
Jeśli chodzi o oblężenia — czy zobaczymy maszyny oblężnicze? Obecnie używa się golemów, ale chętnie zobaczyłbym katapulty lub trebusze.
Miła sugestia! Nie chcę jednak spoilerować, więc…