Rozmawialiśmy z twórcami PIONER. Oto nowe ekscytujące informacje z tego MMO

Dodany przez guru 7 dni temu
11 10813
Rozmawialiśmy z twórcami PIONER. Oto nowe ekscytujące informacje z tego MMO

Kilka dni temu mieliśmy okazję nie tylko zagrać, ale także zamienić kilka słów z Aleksandr Nikitinem – założycielem i CEO GFA Games, który sprawuje pieczę nad PIONER.

PIONER to postapokaliptyczna strzelanka pierwszoosobowa MMO, która łączy elementy MMO, survivalu i FPS, oferując wciągające misje PvE, wymagające strefy PvP, unikalne systemy tworzenia przedmiotów, ogromny arsenał broni, progresję postaci wspierającą różne style gry oraz bogato rozwiniętą fabułę.

PIONER jest jednym z najbardziej wyczekiwanych tytułów Massively Multiplayer Online i ma trafić do nas w drugiej połowie tego roku. 

***

Jak długo rozwijacie grę? Ile osób obecnie nad nią pracuje?

Mieliśmy pewne początkowe prace przygotowawcze, ale w 2020 roku zaczęliśmy od nowa. Nasz pierwszy udany koncept stworzyliśmy w 2021 roku, kiedy zespół składał się z 8 osób. Obecnie mamy nieco mniej niż 100 osób, jeśli wliczymy personel administracyjny, podczas gdy 75 osób jest bezpośrednio zaangażowanych w rozwój.

Wiemy, że gra ukaże się w tym roku. Czy możesz podać okno wydania?

Będzie to w drugiej połowie roku, jednak przygotowujemy coś, co fani pokochają już w pierwszej połowie roku.

Czy masz jakieś plany dotyczące polskiej lokalizacji?

Szczerze mówiąc, nie mieliśmy takich planów do czasu najnowszego zwiastuna i wersji demonstracyjnej dla twórców treści. Jednak ostatnio zauważyliśmy znaczne zainteresowanie grą z Polski, zarówno pod względem list życzeń, jak i aktywności odbiorców, więc teraz rozmawiamy z naszymi partnerami i badamy opcje przygotowania polskiej lokalizacji.

PIONER zostanie wydany jako tytuł wczesnego dostępu? Czy będzie to pełna wersja? Jakiej ceny możemy się spodziewać za grę, inne wersje, pakiety założycielskie?

Rodzaj wydania i cena premierowa zależą również od naszych partnerów, a konkretnie od wydawcy, więc niestety nie możemy jeszcze podzielić się szczegółami na ten temat. Jeśli chodzi o wczesne edycje i pakiety założycielskie — tak, zdecydowanie jesteśmy zainteresowani tą koncepcją, ponieważ specyfika MMO oznacza długi cykl życia, a sądzę, że wielu graczy chciałoby mieć odznakę „założyciela”.

Jakiego rodzaju mikropłatności znajdziemy? Tylko kosmetyki? Karnet sezonowy?

Poprzez mikropłatności, niezależnie od ich formy, gracze będą mogli kupić TYLKO przedmioty kosmetyczne. Ogólnie rzecz biorąc, nawet jeśli chodzi o przedmioty kosmetyczne, mamy dość surowe standardy autentyczności — więc nie zobaczysz jaskrawych, toksycznych lub neonowych przedmiotów, które wyglądałyby nieodpowiednio w naszym świecie. Uważamy, że przedmioty kosmetyczne powinny uzupełniać i wzmacniać atmosferę gry, a nie ją psuć.

Spójrzmy trochę w przyszłość. Jakie są plany dotyczące PIONERA po premierze. Jak będzie wyglądać pod względem nowej zawartości? Sezony, płatne rozszerzenia?

Dla mnie osobiście zrozumienie cyklu życia i rozwoju świata gry w kontekście gatunku jest być może nawet ważniejsze niż samo wydanie. Planujemy rozwijać projekt w kilku kierunkach, biorąc pod uwagę długi cykl życia:
Z perspektywy zawartości będą sezony, wydarzenia, poprawki zawartości i duże DLC, które rozszerzą świat gry, historię i kampanię.
Z technicznego punktu widzenia przygotowujemy również szybkie poprawki równowagi, wprowadzenie nowych mechanik i aktualizacje techniczne (takie jak dodanie nowych technologii graficznych

„Nieznany”, którego spotkaliśmy w prologu, wygląda trochę jak Cthulhu podczas przerywnika filmowego. Czy możesz coś o tym powiedzieć, czy to poważny spoiler, którego chcielibyśmy uniknąć? 

Z pewnością usłyszymy o tym więcej niż raz w nadchodzącej kampanii, ale chciałbym zauważyć, że cieszy nas Twoje stowarzyszenie, ponieważ dziedzictwo Lovecrafta było dla nas inspiracją.

Jak wybory dokonywane przez graczy wpłyną na późniejszą rozgrywkę? Czy mógłbyś podać przykład?

Oczywiście, na przykład, podczas gry będziesz mógł podnieść poziom parametru zwanego „wpływem” i nauczyć się umiejętności, których wybory progresji tworzą unikalne buildy gracza.

Czy Shadowlands (Kraina Cieni) jest podobna do Dark Zone z The Division?

Tak, koncepcyjnie, Kraina Cieni jest podobna do Strefy Mroku z The Division; mamy pewne różnice w konkretnych szczegółach, ale główny pomysł jest bliski.

Jak duża jest mapa, którą można przemierzać w otwartym świecie bez konieczności ładowania?

W grze jest kilka dużych map, takich jak ta, którą widziałeś w wersji demonstracyjnej. Na tych mapach ekrany ładowania są zasadniczo nieobecne - wszystkie przejścia w tych lokacjach są płynne.
Rogue Wasteland jest trzecią co do wielkości z pięciu stref dostępnych do eksploracji. Różnica w wielkości między nią a największą mapą wynosi około 30% pod względem powierzchni.

Czy możemy ukończyć całą kampanię fabularną w trybie współpracy, czy istnieją pewne ograniczenia?

Nie będziesz mógł ukończyć głównej kampanii w trybie kooperacji — ograniczenia są głównie narracyjne. Jednak znaczną część zadań można ukończyć w trybie kooperacji, a co więcej: mamy system kooperacyjnych dialogów z postaciami niezależnymi.

Jaka jest Twoja wizja gry? Podczas grania w demo w niektórych miejscach wydaje się, że to postapokaliptyczna fantastyka, a nie typowa gra typu Stalker.

Jeśli chodzi o wizję, PIONER reprezentuje techno-fantasy, a nie klasyczną postapokalipsę. Anomalna energia w tym świecie ma znacznie większy wpływ na środowisko. Podobnie jak STALKER, dzielimy jedno wspólne źródło inspiracji, „Roadside Picnic”, ale interpretujemy je inaczej — w niektórych aspektach PIONER jest bliższy oryginalnemu źródłu niż STALKER.

Pod względem optymalizacji gra działa świetnie (działa dobrze na mojej starej karcie gtx 1070). Czy będą plany przejścia z UE4 na UE5?

Dziękuję! Takie plany istnieją, ale tylko w przyszłości, jako część aktualizacji technicznej po wydaniu. W tej chwili UE5 zużywa nieproporcjonalnie więcej zasobów w porównaniu do korzyści, jakie zapewnia, ale nad tym pracujemy.

(rozmawiał Dominik “Sildu” Krawczyk)


11 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube