Rust straciło ponad 4 miliony dolarów
Deweloper gry, Garry Newman, opublikował informację, według której Rust refundowało 329 970 osób. W sumie wyszło na to, że twórcy musieli oddać 4 382 032 dolary graczom. Teoretycznie są to duże liczby, jednak nikogo nie powinny zaskakiwać. Przypominam bowiem, że gra jest dostępna w Early Access od grudnia 2013 roku i od tego czasu sprzedała się w nakładzie ponad 5 milionów kopii.
Co ciekawe, najczęściej powtarzanymi argumentami zwrotu gry było „not fun” oraz „bad performance”. Wbrew pozorom to nie tak źle! Rust reprezentuje gatunek sandboksowych survivali, a sam w swoich założeniach jest dość wymagający - zwłaszcza dla początkujących. Nie dziwne zatem, że ludzie korzystają ze steamowej opcji refund w ciągu pierwszych dwóch godzin grania. Społeczność traktuje ją, jak wersje demonstracyjne (demo) gier.
Wy testowaliście Rust i również zwróciliście ten tytuł, czy może był wart wzbogacenia Waszej biblioteki Steam?
Added sales stats to our backend today. These are Rust's real Steam Refund figures. pic.twitter.com/IhjUsJUN9N
— Garry Newman (@garrynewman) 28 czerwca 2017