Ruszyło nowe Diablo 4 (całkowita przeróbka gry) + nowy dodatek z Druidem w Path of Exile 2

Normalnie napisaliśmy oddzielnego newsa o Diablo 4 i oddzielnego newsa o Path of Exile 2, ale dzisiaj - jak sami widzicie - było już tyle wpisów o D4 i PoE2, że nie chcemy już was męczyć.
Ale mimo wszystko mówimy o bezprecedensowej sytuacji, gdy w jeden dzień, w jeden wieczór otrzymujemy dwa wielkie wydarzenia w dwóch największych konkurujących ze sobą tytułach.
No to lecimy.
Path of Exile 2
Path of Exile 2 debiutuje dziś z dodatkiem „Ther Last of the Druids” oraz ligą „Fate of the Vaal”.
- Nowa klasa - Druid (najbardziej złożona i najbardziej różnorodna klasa, która potrafi zmieniać się w Niedźwiedzia, Wilka oraz Wiwernę)
- Dwie nowe Ascendancy dla Druida
- Trzecia Ascendancy dla Sorceress
- 21 nowych Skill Gemów i 30 nowych Support Gemów dedykowanych Druidowi
- Nowe unikaty (w tym jeden dodający formę Demona dla Druida)
- Nowa mechanika ligowa przypominająca „Incursion” oraz „Synthesis” (odblokowanie struktur, budowanie własnego mega-dungeona)
- Nowe sposoby craftingu, podwójna korupcja przedmiotów
- Atziri jako nowy pinnacle boss
- (Poprzednia mechanika ligowa) Abyss wchodzi do podstawki Path of Exile 2 jako element end-game
- Zmiany w end-game idące w jakość, nie ilość np. zamiast 40% więcej potworów na mapie będą one 40% trudniejsze do zabicia (więcej HP, szybkości itd.)
- 11 nowych unikatowych przedmiotów
- Rework 21 dotychczasowych unikatów
- Zmiany w 250 Pasywnych Umiejętnościach na Drzewku
- Największy balans gry od premiery, które obejmie kilkadziesiąt skillów oraz prawie wszystkie Ascendancy
- Gruntowna poprawa optymalizacji dla CPU: fpsy wzrosną o 40%
https://pathofexile2.com/druids

Diablo 4
Z kolei Diablo 4 ruszył z Sezonem „Boskiej Interwencji” z główną sezonową nowością, którym są Boskie Dary - specjalne esencje/moce do zdobycia i wyposażenia, które dzielą się na trzy komponenty (Reward, Purified Gift, Corrupted Gift) i które zapewniają nam wymierne korzyści (np. zwiększenie nagród w Helltide, premiera do obrony itd.)
Ale o wiele ważniejsza jest praktycznie całkowita przeróbka Diablo 4. Kluczowe systemy gry przeszły modernizację, największą od czasu premiery D4 i premiery dodatku „Vessel of Hatred”. To, co dziś zobaczymy jest NOWYM LEPSZYM Diablo 4.
Przedmioty
- Gruntowne zmiany w procesie zdobywania przedmiotów
- Przebudowa zdobywania przedmiotów na różnych poziomach trudności
- Rework Hartowania (Tempering) - możesz teraz wybrać konkretny afiks, który chcesz zastosować do swojego przedmiotu,
- Rework Masterworking (Udoskonalania przedmiotów), które nie zwiększa już wartości atrybutów przedmiotu
Potwory
- Ulepszone AI potworków: potwory będą lepiej reagować i dostosowywać się do walki
- Afiksy potworów staną się potężniejsze
- Grupy potworów będą się też rzadziej respawnoać, przez co trudniej będzie je wyeliminować jednym zamachem
- Rzadkość przeciwników-czempionów została przeprojektowana
- 20+ nowych afiksów dla elitarnych wrogów
- Elity pojawiają się teraz ze sługami, którzy dziedziczą niektóre z ich afiksów
Rozgrywka
- Zmian w sposobie, w jaki zdrowie oddziałuje z redukcją obrażeń i jak obliczane są te poszczególne statystyki
- Większy nacisk na dostosowanie buildów pod kątem przeżywalności
- Pancerz zmniejsza teraz wszystkie otrzymywane obrażenia, zarówno fizyczne, jak i niefizyczne
- Nowy rodzaj Odporności na Obrażenia: Obrażenia Fizyczne
- Kary do pancerza i odporności naliczane za poziomy udręki zostały usunięte
- Umiejętności i węzły Paragonu są przeprojektowywane z uwzględnieniem tych zmian
- Dodana zostanie nowa statystyka - Wytrzymałość
- Leczenie miksturą jest teraz natychmiastowe i procentowe. Użycie mikstury natychmiast przywraca 35% całkowitego zdrowia
- Zwiększono wartości regeneracji życia, życia po zabiciu i procentowego leczenia
Inne nowości
- Nowy World Boss - Azmodan
- Powrót Leaderboards (Tablic Wyników)
- Pojawią się nowe unikaty dla każdej z klas
- Nowa aktywność/wyzwanie PvE - Wieża
- Nowy end-game’owy system ulepszenia przedmiotów - Sanctification (Uświęcenie)
- Każdy „uświęcony” przedmiot zyskuje unikalne efekty, które mogą całkowicie zmienić jego potencjał (np. bonusowa legendarna moc, ulepszenie afiksu do większego afiksu, brak konieczności naprawiania itp.)
https://diablo4.blizzard.com/pl-pl/season

***
No to co wybieracie? Path of Exile 2 czy Diablo 4?