Sea of Thieves zdobyło milion graczy na Steamie, a 15 milionów ogólnie!
Rare teoretycznie ma powód do świętowanie. Sea of Thieves przyjęło się bowiem na Steamie całkiem nieźle. Deweloperzy poinformowali o sprzedaniu ponad miliona kopii gry. Jest to wynik udany, chociaż teoretycznie blaknie przy 15 milionach graczy ogólnie, jacy przewinęli się przez niespokojne wody tej pirackiej produkcji.
Warto jednak tutaj wspomnieć, że to liczby tej liczeni są użytkownicy Game Passa z Microsoft Store na Windows 10 oraz Xbox One. Nie kupują oni „fizycznej, czy cyfrowej kopii gry”, a jedynie wynajmują dostęp do niej na ograniczony czas. Liczeni są jednak do kamienia milowego ilości graczy (oczywiście nikt nie podaje AKTYWNEJ ilości). Z drugiej strony Steam nie ma takiej opcji, więc ten milion sprzedanych kopii Sea of Thieves, przynajmniej w moich oczach, brzmi jeszcze lepiej.
Rare podaje również, że o ile Sea of Thieves dostępne jest od 2018 roku, tak dopiero w 2020 roku do gry zawitała prawdziwa fala nowych piratów. W ciągu pierwszego półrocza, przez tytuł ten przewinęło się więcej raczy, niż przez cały rok 2019, który był rekordowy.
W czerwcu w Sea of Thieves widziano 3,3 milionów aktywnych graczy! Studio zwraca uwagę, że ten sukces byłby niemożliwy właśnie bez Steama. Warto tutaj zaznaczyć, że gra dostępna jest na tej platformie od 3 czerwca 2020 roku, więc od nieco ponad miesiąca.
Gratulacje! Ze swojej strony dodam, że coś w tym Sea of Thieves faktycznie jest, bowiem myślami regularnie do tego tytułu wracam. Może pora odnowić Game Passa, zebrać załogę i pożeglować w nieznane?