Sezony trafią do Fallout 76, a do tego wróci Bractwo Stali
Fallout 76 to gra Buy-to-Play. Dostępna jest aktualnie na Bethesda.net oraz Steamie. Posiada opcjonalny Item Shop w którym kupujemy przede wszystkim przedmioty kosmetyczne, ale nie tylko. Walutę premium zdobywamy poprzez granie, więc wcale nie musimy wydawać dodatkowych pieniędzy. Te ostatnie jednak przydadzą się, gdy zechcemy posiadać „prywatny” serwer grze, bowiem opcja ta zarezerwowana została dla posiadaczy abonamentu Fallout 1st. Mało? No to niedługo całość uzupełniona zostanie o sezony.
Kilka tygodni temu wprowadzono aktualizację Wastelanders, która na stałe zmieniła oblicze Appalachów. Bethesda podaje, że to jednak dopiero początek i dzieli się z nami swoimi planami na rozwój Fallout 76. Jesteście ciekawi, co takiego nas czeka?
Niedługo zaimplementują nowe funkcje, takie jak przebieranie sojuszników, schrony C.A.M.P. czy legendarne profity. Rozpoczną się również nowe wydarzenia, takie jak „Polowanie na łowcę skarbów” i „Olbrzymi problem”, ale też wrócimy do wydarzeń ulubionych przez społeczność, takich jak „Parada Fasnacht” czy „Mięsny tydzień”. Będzie też mnóstwo nowej zawartości, na przykład powtarzalne codzienne operacje i ekspedycje, a także całoroczny wątek fabularny, w którym Bractwo Stali na powrót zwróci swoją uwagę na Appalachy. Ten ostatni pojawi się pod koniec roku.
Co dalej? Fallout 76 otrzyma system postępów wspólny dla wszystkich kont, zmieni obecne wyzwania i pozwoli Wam przy okazji zgarnąć mnóstwo nowych nagród. To bethesdowa wersja systemu „przepustek sezonowych”, zaprojektowana specjalnie na potrzeby Fallouta 76, do której dołączyć będzie mógł każdy już latem, gdy wraz z 20. aktualizacją pojawi się pierwszy sezon.
Sezony całkowicie zmienią system wyzwań, ale one same nie znikną. Zaliczanie wyzwań tygodniowych i codziennych będzie najlepszym sposobem na zwiększenie punktacji S.C.O.R.E. i awansowanie. Choć wyzwania zostaną, będziecie mogli je zaliczać i zdobywać S.C.O.R.E., wykonując głównie te same czynności, co zwykle.
Jeśli dołączycie do sezonu nieco później i będziecie chcieli odrobić straty albo po prostu zaliczyć postępy szybciej, dostaniecie opcję wydania 150 atomów, aby natychmiast odblokować kolejną rangę i odebrać związaną z nią nagrodę. Jeśli chcecie, możecie odblokować w ten sposób wszystkie rangi w sezonie, ale muszą one być kupowane indywidualnie i we właściwej kolejności.
Należy jedynie pamiętać, że odblokowywanie rang w ten sposób będzie niemożliwe w pierwszych dwóch tygodniach sezonu, aby wszyscy gracze mieli ten sam start. Pamiętajcie, że wydawanie atomów na rangi jest opcjonalne. System sezonów został zaprojektowany tak, aby wszyscy gracze otrzymali do niego natychmiastowy dostęp, oraz aby mogli odbierać nagrody za zdobywanie punktów S.C.O.R.E. podczas gry w Fallouta 76.
Punkty S.C.O.R.E. będziecie mogli zdobyć poprzez wyzwania codzienne i tygodniowe, ale także poprzez zyskiwanie PD i zaliczanie wydarzeń publicznych. Aby zebrać nagrody za awans, wystarczy przejść na ekran postępów w sezonie, a następnie odebrać nagrodę bezpośrednio z planszy. Elementy kosmetyczne, takie jak stroje lub skórki broni, odblokujecie dla wszystkich postaci na swoich kontach – staną się one dla was widoczne w Atomowym Sklepie.
Kiedy wygracie przedmioty jednorazowe, takie jak zestawy naprawcze czy walutę w grze, na przykład kapsle, zostaną one przyznane tylko jednej z Waszych postaci. W przypadku początkowych rang, wśród nagród mogą pojawić się takie elementy jak ikona związana z tym sezonem, nowa skórka na skrytkę albo trochę legendarnych akcji.
Po zgromadzeniu kolejnych punktów S.C.O.R.E. i osiągnięciu wyższych rang, otrzymacie coraz to lepsze nagrody, takie jak malowania pancerza wspomaganego, sztabki złota czy wyrafinowane nowe elementy kosmetyczne lub przedmioty C.A.M.P. Przy konkretnych kamieniach milowych, takich jak ranga 25, 50 czy 76, otrzymacie też duże nagrody.
Po osiągnięciu rangi 100. odblokujecie pakiet „końca sezonu”. W sezonie pierwszym będzie on zawierał kilka niepowtarzalnych przedmiotów w stylu Kapitana Kosmosa, takich jak kufel Janglesa, księżycowej małpy, lampa stolikowa planetarium ze specjalnym oświetleniem i efektami graficznymi czy oprawiona wersja gry planszowej z pierwszego sezonu.
Bethesda planuje obecnie po cztery sezony na rok. Każdy będzie trwał przez około 10 tygodni, z kilkutygodniową przerwą przed rozpoczęciem kolejnego sezonu. Aby zapewnić świeżość, każdy sezon będzie zawierał własny niepowtarzalny motyw i zestaw nagród.
Więcej informacji znajdziecie tutaj.