Star Wars The Old Republic ma urodziny. Fajna gra MMORPG za 200 mln dolarów
Ale ten czas szybko zap… Wczoraj (a dokładnie wczoraj w nocy z 20 na 21 grudnia) obchodziliśmy 12. Urodziny Star Wars The Old Republic.
Mówimy o najdroższym (albo drugim najdroższym – nie do końca jest jasny budżet Elder Scrolls Online) tytule Massively Multiplayer Online, jaki kiedykolwiek ujrzał światło dzienne. Koszt produkcji SWTOR wyniósł 200 milionów dolarów, na który złożyło się sześć lat pracy i 800 pracowników.
Ale koniec końców się opłaciło, bo według danych z końca 2019 roku, SWTOR był bliski przekroczenia miliarda dolarów przychodów.
Co do samej gry, Star Wars The Old Republic miał trudny początek (trochę hejtu, szybkie przejście na Freemium), ale koniec końców wyrósł na jednego z fajniejszych MMO na rynku.
Z prawdopodobnie najlepszą fabułą w MMORPG (pełny voice-cover, wszechobecne cut-scenki, wyboru w dialogach, każda klasa ma własną ścieżkę fabularną), kapitalnie odwzorowanym światem Gwiezdnych Wojen, szerokim wachlarzem klas, jednym z najbardziej rozbudowanych systemó kosmetyków (customizacji) postaci, no i rozgrywką PvE bardzo mocno inspirowaną World of Warcraft.
Do tego naprawdę niskie koszty “grania”. Większość zawartości jest dostępna za darmo, ale wystarczy zakupić tani abonament – 30 zł dla Polaków – aby otrzymać permanentny dostęp do wszystkich dodatków, nie mówiąc o innych ułatwieniach.
Kto nigdy nie grał w SWTOR, powinien dać mu szansę. Szczególnie że populacja jest bardzo żywa, tak samo jak polskie gildie (pozdrawiam “Bractwo”).
Zagracie TUTAJ.
***
A w tym miejscu przeczytacie o rocznicowych eventach, które albo już trwają, albo wystartują lada dzień (od 24 grudnia do 4 stycznia możecie liczyć na podwójny exp).