Stars Reach będzie faktycznie symulowało świat reagujący na nasze działania

Dodany przez PefriX 5 miesięcy temu
2 1007
Stars Reach będzie faktycznie symulowało świat reagujący na nasze działania

Guru nie tak dawno pisał o Stars Reach, czyli najnowszym MMORPG-u od Rapha Kostera, który współtworzył Ultima Online oraz Star Wars Galaxies. To naprawdę niezła rekomendacja, dzięki której jestem w stanie uwierzyć w aspekt symulacyjny jego najnowszej produkcji. To ponoć główny element wyróżniający Stars Reach na tle innych MMORPG-ów, czyli „faktyczny świat, a nie zwykły spektakl w teatrze”.

Otoczenie w Stars Reach nie będzie zrobione z wokselów lub statycznie wygenerowanym zlepkiem stałych elementów. To podobno faktyczna symulacja w czasie rzeczywistym, wykorzystująca technologię chmury (cloud). Dzięki niej światy są proceduralnie generowane, ale z uwzględnieniem działań graczy. Surowce dostępne na planecie zachowują się zgodnie z zaprojektowanym AI, tak samo zresztą, jak cała roślinność (szybkość rośnięcia zależna od otoczenia).

W ten sposób materiały mogą ulec erozji czy topieniu, a pory roku oraz terraformowanie okolicy faktycznie będą miały znaczenie na naszą przygodę. Taki Minecraft, tylko bardziej. Twórca Stars Reach zaznaczył również, że jeśli chodzi o AI, to nawet zwykłe istoty mają swoje! Jeśli zostawi się je w spokoju, mogą np. przejąć planetę, rozmnażając się do kosmicznych ilości lub zakładając własne obozy. Żyjący świat według Rapha Kostera nie oznaczać ma fajnego kopania i ścinania drzew, ale faktycznie interaktywnego otoczenia. I to różnego na każdej odwiedzanej planecie.

Jeśli chodzi o aspekty wizualne, które dotychczas pokazano, to warto zaznaczyć, że nie jest to finałowa wersja. Stars Reach jest obecnie w wersji pre-alpha i twórcy skoncentrowali się przede wszystkim na systemach. W kwestii grafiki Raph Koster podsumowuje to tak: „Mamy sporo pracy do wykonania”. I trudno się z tym nie zgodzić, bo na ten moment gra zapowiada się ciekawie, ale moim zdaniem jedynie na papierze. Za tym wszystkim muszą stać odpowiednie wizualia.

Co się zaś tyczy rozgrywki, Stars Reach będzie sandboksem z krwi i kości, oferującym bezklasowy system rozwoju postaci, opartym o umiejętności/skille. Ekonomia ma zostać oddana w ręce graczy, a także pojawi się ponad 40 profesji (związane będą z walką, eksploracją oraz rzemiosłem). Dzięki wspomnianej bezklasowości nikt nie będzie ograniczany i każdy styl zabawy będzie mile widziany w Stars Reach. Warto dodać, że sama produkcja zachęcać ma do kooperacji.

Premiera? Model biznesowy? Na ten moment nie wiadomo. Raph Koster zapewnia jednak, że w Stars Reach chce uniknąć Pay-to-Win. Więcej informacji o projekcie znajdziecie na Steamie.


2 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube