Tak wygląda nowa generacja MMORPG. Chrono Odyssey pokazał gameplay oraz zawartość

Po tym artykule i materiałach zrozumiecie, dlaczego uznaliśmy Chrono Odyssey za next-gena i dlaczego umieściliśmy go na szczycie listy Najbardziej Wyczekiwanych MMO.
***
Dziś rano na YouTube zadebiutowała pierwsza część Developer Interview, gdzie przez 20 minut deweloperzy Chrono Odyssey rozmawiają o wyjątkowości swojej gry.
Ale nie tylko – ich komentarz jest wzbogacony o fragmenty gameplay’u (w sumie to ponad 4 minuty materiału prezentującego czystą rozgrywkę).
Pełny komentarz:
Wycięte fragmenty gameplay'u:
Podczas całego filmu powtarza się jedno hasło: “Breaking Away from Traditional MMORPGs”. Chrono Odyssey zrywa z tradycją, oferując inne spojrzenie na gatunek MMORPG. W jaki sposób?
System progresji będzie oparty nie tylko na PvE, ale także na zbieractwie oraz wytwarzaniu (craftingu). Za wszystko będziemy otrzymywać punkty doświadczenia, więc jeśli chcemy dojść do end-game poprzez “pokojową” rozgrywkę, to możemy. Co więcej, Chrono Odyssey odchodzi od klasycznego przedstawienia fabuły poprzez „pojedynczą linię fabularną”, którą gracze śledzą, wykonując wcześniej przygotowane zadania. Zamiast tego zadania w grze zaprojektowane są tak, aby gracze mogli samodzielnie eksplorować świat i znajdować je.
System klas jest płynny, nie ograniczając nas do jednego wyboru – zawsze możesz wybrać dowolną broń. Dzięki temu gracze będą mogli rozwijać swoje postacie bez sztucznych ograniczeń i przywiązywania się do typowych klas „tank-support-DD”.
Jest to szczególnie ważne, gdy chodzi o system walki, który będzie dynamiczny, zręcznościowy, posiadający mechanikę uników, parowania oraz innych rzeczy (polecam obejrzeć gameplay od 9:35).
Co do zawartości, będzie ona posiadała mnóstwo aktywności podzielonych na takie, które można robić solo i na takie, które wymagają udziału drużyny.
Solo: Chrono Gates, Trials, Labirynty (z łamigłówkami, parkourem itp) czy Bounty Hunting. Drużyna: Expedition Dungeons czy Region Bossess. Ponadto zdecydowano się odejść od wielkich wojen PvP lub Oblężeń Zamków na rzecz mniejszych aktywności PvPvE, gdzie równocześnie będziemy się mierzyć z potworkami/bossami oraz innymi graczami. Nie będzie też żadnych battlegroundów czy Arenek.
Chrono Odyssey działa na Unreal Engine 5, a tutejszy świat jest mroczny i niegościnny, atmosfera jest przepełniona poczuciem niepokoju i strachu przed nadchodzącym niebezpieczeństwem. Twórcy Chrono inspirowali się “kosmicznymi horrorami” - tutaj padł tytuł “Prometeusz”.
Akcja gry rozgrywa się w świecie Setera, w którym przeszłość i przyszłość zderzają się ze sobą, a prawa istniejącego świata ulegają załamaniu, gdy ludzie, bogowie i nieznane byty zwane „Pustką” ścierają się ze sobą. Z tego powodu granica między światami ulega zniszczeniu, co prowadzi do licznych wojen i inwazji między wymiarami.
W czerwcu ruszają pierwsza Zamknięte Beta Testy (pisaliśmy ostatnio o zapisach do testów). Dostaniemy jednak tylko część zawartości, bo deweloperzy – zamiast udostępnienia “gotowej” gry – chcą raczej zebrać opinie na temat walki, balansu oraz kluczowych systemów.
Faza CBT będzie jednak rozwijana o kolejne regiony, bronie, aktywności – aż do pełnego wydania Chrono Odyssey.
https://chronoodyssey.kakaogames.com/




