Ten MMORPG zarobił 90 milionów złotych w 20 dni…

Pod koniec sierpnia w Korei Południowej wystartował Vampir - nowy multiplatformowy, pecetowo-mobilny MMORPG od znanej firmy Netmarble.
Vampir wyróżnia(ł) się światem dark-fantasy, „wampirowymi postaciami”, dojrzałą fabułą, która odchodzi od „ratowania świata” (zamiast tego mamy motyw zemsty) oraz kategorią wiekową 18+ w KR.

Efekt? Vampir bardzo, ale to bardzo przypadł do gustu Koreańczykom.
Liczba graczy w szczytowym momencie przekraczała 200 tysięcy osób (Netmarble musiało otworzyć kilkadziesiąt nowych światów), a sama gra dobiła do TOP1 list najpopularniejszych gier na Androidzie oraz iOS.
Za liczbą graczy przyszły też pieniądze. Duże pieniądze. Serwis Inven informuje, że Vampir osiągnął 25 milionów dolarów skumulowanej sprzedaży (około 34,7 miliarda wonów - 89 milionów złotych) w ciągu 20 dni od premiery, czyli między 26 sierpnia a 14 września.
Według wyliczeń, Vampir generuje dziennie około 2 miliardy wonów, czyli 5 mln zł.
Tak, Vampir trafi na Zachód, ale jeszcze nie wiadomo kiedy.