Teoretycznie macie nieco ponad 7% szans na legendę w Overwatch
Uprzedzam, poniższe informacje dotyczą jedynie Chin. Tam bowiem weszła w życie ustawa, która nakazuje wydawcom ujawienie procentowej szansy na łakocie we wszelkiego rodzaju skrzynkach, czy pakietach w grach online. Oznacza to zatem, że również Blizzard musiał się dostosować.
Zacznijmy zatem od Overwatch. Generalnie w jednej skrzynce macie 100% na zdobycie przynajmniej jednego rzadkiego przedmiotu (rare/niebieskiego). W przypadku rzeczy epickich (epic/fioletowych) macie 18,2% szans, co daje jednego epica co około 5 skrzynek. Legendarne przedmioty (legendary/złote) mają 7,4% szansy na wypadnięcie, czyli co około 13 skrzynkę.
W przypadku Hearthstone’a sprawy wyglądają nieco inaczej. Każdy pakiet zawiera przynajmniej jedną rzadką kartę. Epickie karty mają 20% szans na pojawienie się w Waszym pakiecie, zaś legendarne jedynie 5%. Daje nam to zatem kolejno co 5 pakietów oraz co 20. Oznacza to, że otrzymanie legendarki jest całkiem niezłym wyczynem.
Heroes of the Storm wypada w tym wszystkim najlepiej. No dobra, to lekka przesada, ale zdecydowanie lepiej niż Hearthstone. Standardowo, każda skrzynka zawiera przynajmniej jeden przedmiot rzadki. Epickie łakocie mają 22,2% szans na pojawienie się, zaś legendy 5,7%.
Co ciekawe, oficjalnie wiemy, że jedynie Hearthstone posiada system „pity-timer”. Na czym on polega? Czym dłużej nie logujecie się do gry, tym bardziej zwiększa się Wasza szansa na otrzymanie lepszych rzeczy z pakietów. Dodatkowo, im więcej ich otwieramy w jednym czasie, tym procentowa możliwość na coś rzadszego również rośnie.
Podobno taki system jest również w pozostałych grach Blizzarda (w Diablo 3 zauważyłem dziwny wysyp legendarek z mobków), ale są to jedynie domniemywania. Niemniej patrząc na statystyki to dosyć ciekawe, że w Overwatch jest największa szansa na zdobycie przedmiotu legendarnego. Przypominam, że powyższe informacje dotyczą jedynie Chin, dlatego procentowe szanse na poszczególne rzeczy mogą się u nas różnić.