TERA Online - najdroższe MMO

Missing

Mamy zaskakujące wieści z Koreii Południowej. Dziecko firmy Bluehole Studio, gra TERA Online (wydawca NHN Games) będzie najdroższą w histroii produkcją typu Massievly Multiplayer Online. Suma wszystkich poniesionych kosztów przy tworzeniu TERA, wkrótce osiągnie 50 milionów dolarów amerykańskich. Kwota ta oczywiście nie obejmuje środków, które zostaną przeznaczone na ewentualne postawienie serwerów czy samą promocję gry.

Tak potężne koszty są spowodowane zatrudnieniem aż 200 osób, które nieprzerwanie pracują nad jednym z najbardziej oczekiwanych tytułów w świecie gier MMO. Pewnie nie jednemu czytelnikowi nasuwa się w tej chwili myśl: ."ale zaraz, WoW kosztował więcej..". Otóż samo powstanie WoWa od podstaw kosztowało mniej. Stworzenie giganta World of Warcraft (chyba każda wychodząca gra musi zostać porówna właśnie do tej pozycji) od podstaw kosztowało Blizzard ok. 40 milionów zielonych. Do tej kwoty nie wlicza się jednak powstanie potężnych dodatków, jakimi niewątpliwie są Burning Crusade oraz Wrath of the Lich King. Nie ma dokładnych informacji ile kosztowało wdrążenie tych rozszerzeń, ale można się domyślać, że na pewno więcej jak 10 milionów.

Podsumowując TERA Online będzie grą, której produkcja od podstaw pochłonęła najwięcej pieniędzy. WoW natomiast pozostanie projektem, na który wydano najwięcej pieniędzy "w ogóle". Póki, co TERA Online jest dostępne wyłącznie dla Koreańczyków w zamkniętych beta testach, więc trudno nam jednoznacznie określić czy te 50mln nie poszło w błoto.
 

Zobacz także

0 komentarzy