Thick as Thieves to duchowy następca Thiefa oparty o multiplayera!
Legendarny twórca immersive simów, Warren Spector (Deus Ex, Thief), zaprezentował najnowsze informacje o swojej nadchodzącej grze – Thick as Thieves. To pierwszoosobowa, wieloosobowa gra skradankowa, osadzona w gęsto zabudowanym, steampunkowym mieście rodem z przełomu wieków. Za projekt odpowiada studio OtherSide Entertainment.
Thick as Thieves to mieszanka PvPvE i klasycznego immersive sima, gdzie jako członkowie rywalizujących gildii złodziei próbujemy zdobyć ten sam cenny artefakt — ale każdy gracz działa na własną rękę, manipulując otoczeniem i systemami gry, by przechytrzyć zarówno NPC-ów, jak i innych graczy.
Gra, ujawniona po raz pierwszy w 2024 roku, oferuje wszystkie cechy klasycznych immersive simów: skradanie się w cieniu, obserwowanie ścieżek patroli, wykorzystywanie pól widzenia strażników, czy ciche otwieranie zamków. Ale największą ciekawostką jest tu multiplayer — możecie zaplanować idealny skok, ale nic nie przygotuje Was na innego gracza, który wpadnie znienacka i ogłuszy Was pałką w kluczowym momencie.
Jednym z głównych filarów projektowych jest hasło „słuchaj, żeby wygrać”. W Thick as Thieves dźwięk jest nie tylko ostrzeżeniem, ale i narzędziem. Gdy przez miasto przetacza się grzmot lub przejeżdża pociąg, to idealny moment, by rozbić szybę lub otworzyć zamek bez wzbudzania podejrzeń.
Do tego dochodzi dynamiczne środowisko: w każdej rundzie zmieniają się warunki pogodowe, dostępność sklepów, rozkład NPC-ów i zadania złodziei, którzy nie tylko konkurują o łup, ale realizują własne cele – często kolidujące z planami innych.
Zainteresowanych Thick as Thieves odsyłam tutaj, gdzie trwają zapisy do playtestów projektu.