Third Person, First Person czy rzut izometryczny - jaki widok kamery jest najlepszy dla gier MMORPG?
Bez zaskoczenia.
Najwięcej mamy standardowych MMORPG’ów ze standardowym widokiem kamery (zza pleców naszej postaci), więc najwięcej głosów (70%) poszło rzecz jasna na Third-Person. Nic dziwnego, jest to najwygodniejszy sposób grania w ten gatunek, bo po prostu widzimy i ogarniamy na nim najwięcej rzeczy: aggro, mobki, odległość od celu, przeszkody, AoE itp.
Tylko 17% ankietowanych preferuje rzut izometryczny, który spotykamy zazwyczaj w szybkich hack’n’slash’ach (Path of Exile, Marvel Heroes) lub dungeonówkach. Z kolei, 13% osób zagłosowało na First Person – zapewne jacyś entuzjaści Mortal Online lub Elder Scrolls Online. Owszem, ta kamera wygląda najbardziej efektownie, co niestety nie zawsze przekłada się na efektywność. To jednak nie zawsze wina samej kamery, ale tego, że jest mało gier z widokiem FPP i niewielu twórców przykłada do tego wielką uwagę.
Dziękuję za wszystkie głosy i zapraszam do nowej ankiety.