Throne and Liberty bez typowych klas postaci. To dobrze czy źle?

Jak już pewnie wiecie (albo i nie wiecie), Throne and Liberty nie będzie, powtarzamy, NIE BĘDZIE posiadał typowego podziału na klasy postaci.
Zamiast tego gra użyje – podobnego do New World – systemu skupionego wokół rodzajów broni (każda broń, to inny rodzaj umiejętności i inny styl walki). “Będziemy tym, co aktualnie nosimy”.
NCSoft pokazał na trailerze kilka rodzajów takiego oręża:
- Miecz + Tarcza
- Łuk
- Dwie jednoręczne kusze
- Dwuręczny miecz
- Dual Blades
- Różdżka (?) + księga
- Dwuręczny Staff
Bronie będziemy mogli dowolnie zmieniać, a nawet łączyć, co spowoduje – cytat – “maksymalizację waszej mocy”. Czyli że na dystans będziecie mogli strzelać kuszami, a potem zmienić np. na dwuręczny miecz.

I mimo że TL nie będzie posiadał typowej “Świętej Trójcy”, to niektóre kombinacje broni zapewnią: więcej defa i CC (jak Tank), max damage (DPS), jak również zdolności wspierające drużynę (Support).
No i teraz pytanie do was – czy taki system odpowiada wam czy jednak wolicie standardowy system, gdzie klasę bohatera wybieramy w kreatorze postaci?
Fragment dotyczący “klas” zaczyna się od 5:15: