Tibia dostanie Tibiadrome. Czyli coś jak Szczeliny z Diablo 3
Tibiadrome? What the *** is that?
Hmm, Tibiadrome najprościej porównać do arenowych nieskończonych dungeonów z innych gier MMORPG lub ARPG (np. Diablo 3, chociaż tam Głębokie Szczeliny mają swój level cap), które są skonstruowane “schodkowo” i które za każdym razem zwiększają swój poziom trudności (poprzez dodawanie nowych modyfikatorów).
Czyli wchodzimy na arenę, mierzymy się z falą mobków, zabijamy je, awansujemy na wyższy (bardziej wymagający) poziom… i tak dalej. Tibiadrome ma działać cyklicznie. Po zakończeniu “sezonu” otrzymamy punkty (zgodne z naszym wynikiem na arenie), które będziemy mogli wydać na stroje, wierzchowce i przedmioty dekoracyjne.
Co ciekawe, śmierć postaci podczas Tibiadrome nie będzie niosła za sobą konsekwencji. Nie stracimy expa i przedmiotów.
(tłumaczenie via Tibiopedia.pl)
Jak to działa?
Tibiadrome oferuje możliwość rozpoczęcia walki na arenie opartej na falach, samodzielnie lub z maksymalnie czterema innymi graczami. W walkach na arenie nie poniesiesz kary za śmierci i nie zużywa się żadnych mikstur ani run. Inne przedmioty konsumpcyjne, takie jak na przykład pierścienie, amulety, babeczki, ale także nasycenia będą mogły być zużywane.
Faza walki i przygotowań
Walka na arenie składa się z dwóch naprzemiennych faz. Faza walki trwa 60 sekund, podczas której trzeba walczyć z różnymi stworami. Ilu będziesz musiał stawić czoła, zależy od ilości graczy walczących na arenie. Stwory są wybierane z grupy archetypów potworów, na przykład „wojownik dystansowy z wieloma atakami obszarowymi” lub „wojownik wręcz z silną obroną”. Skład wybranych archetypów potworów jest w większości losowy, ale istnieją pewne ograniczenia, które zapobiegają wyjątkowo jednowymiarowym walkom. Jeśli wszystkie potwory zostały pokonane, masz 10 sekund w fazie przygotowań, aby przygotować się do następnej fali. Po zakończeniu tej fazy rozpoczyna się nowa faza walki o zwiększonym poziomie trudności. W nowej fazie napotkasz nowy wybór losowo wybranych archetypów potworów. Zadawać będą one więcej obrażeń, mają więcej HP i są szybsze.
Modyfikatory walki
Oprócz zmieniających się potworów, pewne modyfikatory będą miały wpływ na walkę o coraz wyższym poziomie trudności. Modyfikatory mogą nadawać potworom specjalne zdolności lub czynić arenę bardziej niebezpieczną. Modyfikatory są ustawione na dwa tygodnie, są znane graczom i są takie same w każdym Tibiadromie na wszystkich światach. Przykładem takiego modyfikatora może być to, że ziemia w określonej części areny zadaje obrażenia graczom (obszar ten może również zmieniać swoją pozycję na arenie) lub że potwory mogą używać efektów znanych z Soul War Quest, takich jak Fear lub Root.
Koniec walki
Gdy uczestnik opuści arenę teleportem, śmiercią lub wyloguje się, walka będzie toczyć się, aż ostatni gracz opuści arenę. Poziom areny gracza odpowiada najwyższej pokonanej fali. Jeśli gracz opuści arenę przed kolegami z drużyny, jego poziom areny będzie zatem niższy niż poziom pozostałych członków jego grupy. Jeśli grupa nie będzie w stanie pokonać wszystkich potworów w wyznaczonych 60 sekundach fazy walki, zostanie przeteleportowana z areny, a ostatnia fala nie zostanie uwzględniona w poziome areny.
Brzmi to bardzo fajnie. Wreszcie jakaś aktywność, która odciągnie nas od codziennej rutyny opartej na niekończącym się grindzie.
CipSoft czeka obecnie na opinie graczy. Jeśli odzew będzie pozytywny, to Tibiadrome trafi do gry na wiosnę lub podczas letniej aktualizacji.
NIE MAMY ŻADNYCH SCREENÓW I GAMEPLAY'ÓW. Jeszcze!