Tibia nie będzie już taka sama. Wielki nerf całej gry
Rewolucja goni rewolucję. Po wprowadzeniu dźwięku do gry, Tibię czeka nas kolejne historyczne wydarzenie – gigantyczny NERF praktycznie całej gry.
CipSoft doszedł do wniosku, że gracze levelują zbyt szybko i zbyt łatwo, a wprowadzone na przestrzeni lat funkcje gry (np. kuźnia egzaltacji czy nasycanie) dawały postaciom jeszcze więcej mocy.
Dlatego dotychczasowe skalowanie zostanie przebudowane, a obrażenia i leczenie postaci ulegną znacznemu osłabieniu. Najbardziej oberwie się postaciom powyżej 500 lvl, jednak skutki nerfu najbardziej odczują najlepsi, najlepiej wyexpieni Tibijczycy, w tym również nasza czołowa parka TOP1 i TOP2: “Goraca” i “Bobeek”.
Tłumaczenie via Tibiopedia.pl:
Prędkość, z jaką postacie zdobywają poziomy, rośnie z czasem i obecnie wiele z nich ma już powyżej 1000 poziomu. Jednak ich obrażenia i leczenie nadal rosną o 1 co 5 poziomów. Stało się jasne, że to skalowanie jest przestarzałe i zbyt strome, ponieważ zbyt szybko zwiększa moc postaci. Ta zmiana położy większy nacisk na sprzęt i umiejętności. Dlatego wpływ poziomu postaci na obrażenia i leczenie postaci zostanie obniżony.
Wraz z jutrzejszym zapisem serwera, ogólne skalowanie obrażeń i wzrostu leczenia wraz z poziomem zostanie dostosowane w następujący sposób:
- Do poziomu 500: bez zmian, obrażenia i leczenie +1 co 5 poziomów
- Od poziomu 501-1100: obrażenia i leczenie +1 co 6 poziomów
- Od poziomu 1101-1800: obrażenia i leczenie +1 co 7 poziomów
- Od poziomu 1801-2600: obrażenia i leczenie +1 co 8 poziomów
- Od poziomu 2601-3500: obrażenia i leczenie +1 co 9 poziomów
- Powyżej poziomu 3500 kontynuuje z tą samą logiką (kroki 500, 600, 700 itd.)
Dla obecnego poziomu 800 oznacza to: Przed tą zmianą poziom tej postaci zwiększał obrażenia i leczenie o 160, po tej zmianie jej obrażenia i leczenie są zmniejszone o 10 do 150 (+1 co 5 poziomów do poziomu 500, +1 co 6 poziomów od poziomu 501 do poziomu 800).
Ta zmiana będzie obowiązywać z mocą wsteczną, co oznacza, że obrażenia i leczenie postaci powyżej poziomu 500 będą niższe niż wcześniej, w zależności od ich aktualnego poziomu. Należy pamiętać, że duża część zadawanych przez postać obrażeń zależy od umiejętności i czarów, więc rzeczywisty wpływ tej zmiany jest różny.
Jest to znaczący krok, ale niezbędny dla osiągnięcia równowagi w grze, zwłaszcza że nadchodzące koło umiejętności sprawi, że postacie będą silniejsze niż przed jutrzejszą korektą.
Dla Tibii!
Zmiany wejdą w życie nie za miesiąc, nie za tydzień, ale już jutro!!!
Ciekawe, czy Tibijczycy zareagują tak samo “entuzjastycznie” na nerfa jak gracze Elder Scrolls Online. Będziemy przyglądać się sytuacji…