Tibia prezentuje nową wyspę startową i nowy początek gry!

Dokładnie tydzień temu pisaliśmy o ogromnych zmianach, które dotyczą początku gry. Chodziło o nową wyspę startową i nowe „początkowe doświadczenia graczy”.
Tibię czekają ogromne zmiany. Nowa wyspa, koniec Dawnport, koniec „rookowania”…
CipSoft obiecał rozwinąć temat i przedstawić szczegóły w tym tygodniu. No i tak się też stało. Czego się teraz dowiedzieliśmy?
- Granie w Tibii rozpocznie się teraz od nowo zaprojektowanego samouczka z omówieniem podstawowych mechanik
- Po jego ukończeniu będą mieli możliwość teleportacji na Rookgaard lub, jak większość poszukiwaczy przygód, skorzystania z portalu prowadzącego do Newhaven i wybrania swojej profesji za pomocą nowego wyskakującego okienka
- Po wejściu do Newhaven, gracz znajdzie małą wioskę z kluczowymi postaciami niezależnymi, takimi jak handlarz, bankier, zleceniodawcy zadań i trener zaklęć
- Wioska ma dwa wyjścia: na północ, na tereny łowieckie, i na zachód, na główny kontynent
- Północne wyjście prowadzi do dwóch tematycznych terenów łowieckich
- Natomiast wyjście zachodnie jest zablokowane przez nowe drzwi poziomu 8, wymagające potwierdzenia e-mailem w przypadku planowanego skorzystania
- Maksymalny poziom w Newhaven wynosi 20 i nie obowiązują żadne specjalne zasady ani ograniczenia PvP
- Nowe postacie nadal będą miały możliwość podróży na Rookgaard z nowego obszaru startowego, ale po opuszczeniu go, powrót nie będzie już możliwy


Pokazano też nowy interfejs dialogowy wraz z NPC-kami, którzy teraz będą mieć specjalne ikonki obok swojej nazwy (zgodne z ich zawodem). To co się nie zmieni, to słowa kluczowe. Czyli do jakiejś akcji będzie wymagane napisanie odpowiedniego słowa.
„Dodano nowy baner informacyjny, który podświetla ważne wydarzenia lub powiadamia graczy o określonych sytuacjach (nowy poziom, odkrycie nowego wpisu w Bestiariuszu itd.). Banery te pojawiają się automatycznie, ale można je wyłączyć w ustawieniach. Mogą one ustawiać w kolejce do pięciu wiadomości jednocześnie”.

Premiera Newhaven i wszystkich pozostałych nowości… już za tydzień, 21 października.
Co jednak najciekawsze: to dopiero pierwsza część dużej przebudowy Tibii, która będzie ukierunkowana pod nowych graczy niezbędnych do dalszej żywotności (i sukcesu) tibijskiego MMORPG.
„Aby Tibia pozostała żywym światem z aktywną społecznością, nowi gracze są niezbędni, wtedy gra będzie świeża i zdrowa”.
CipSoft planuje w przyszłości „dopracowanie wrażeń z gry po pierwszym dotarciu na kontynent”. Czyli - dla niezorientowanych - po tym, jak opuścimy lokację startową i wkroczymy do głównego świata gry. Teraz jest to kłopot, bo gracze tak naprawdę nie wiedzą, od czego zacząć pełnoprawną przygodę w Tibii. Są wrzucani na głęboką wodę. To własnie CipSoft planuje zmienić.