Tibię czeka rewolucja. Koło Umiejętności i nowy system rozwoju postaci
CipSoft jest w trakcie tworzenia “Koła Umiejętności” – nowego systemu progresji, który będzie największą i najbardziej rewolucyjną zmianą w grze… od niepamiętnych czasów.
W skrócie powinno to być coś podobnego do (osławionego) już Drzewka Umiejętności z Path of Exile. Co każdy zdobyty poziom będziemy zdobywać punkty, które wydamy następnie na dodatkowe korzyści/bonusy dla swojej postaci.
Będzie to np. zwiększenie punktów życia, ulepszenie zaklęć, a nawet dostęp do całkowicie nowych umiejętności. Ścieżki rozwoju będą skrajnie inne, więc nawet gracze bawiący się tymi samymi klasami (np. Druid i Druid) będą się potem znacząco różnić.
Tłumaczenie via Tibiopedia.pl:
Postacie zaczynają na środku koła z ograniczonym wyborem profitów. Po zainwestowaniu pewnej liczby punktów w określone ulepszenie, otwiera się więcej możliwości wydawania punktów, a postacie mogą rozgałęziać się, aby odblokować dodatkowe korzyści i przejść w kierunku zewnętrznej krawędzi koła, gdzie czekają potężne nowe zaklęcia lub umiejętności. Ogólnie rzecz biorąc, bardziej złożone bonusy wymagają więcej punktów do odblokowania, a tym samym wymagają wyższego poziomu.
Postać musiałaby wydać 575 punktów w gałęzi, aby osiągnąć jeden z największych dobrodziejstw. Ten projekt został wybrany, aby umożliwić znacznie szerszej gamie postaci teoretycznie uzyskać dostęp do wszystkich korzyści. Chociaż postacie z wysokim poziomem mogą jednocześnie inwestować w więcej bonusów, korzyści nie dotyczą wyłącznie ich poziomu.
Zasadniczo możesz kształtować własną ścieżkę w kole umiejętności. Chcemy, aby gracze eksperymentowali z kołem umiejętności i różnymi ścieżkami. Dlatego będzie można wycofać się od decyzji, które podjąłeś dla swojej postaci i wymienić swoje punkty na inne profity i korzyści bez żadnych znaczących inwestycji.
Ogólnie rzecz biorąc, chcemy dodać system, który poza normalnym postępem w zdobywaniu poziomów pozwoli graczom na wszystkich poziomach mieć coś innego, na co mogą czekać i być podekscytowani. Jest to szczególnie ważne po osiągnięciu 400 poziomu, ponieważ od tego momentu postacie mogą nosić każdy element ekwipunku i rzucać każde zaklęcie, które jest dostępne dla ich profesji.
Czy w Tibii będzie to wyglądać podobnie jak w PoE?
To pozostawia postacie na tym lub wyższym poziomie z jednym podstawowym celem: zdobywanie kolejnego poziomu, aby zwiększyć punkty życia, manę, pojemność i co pięć poziomów ich obrażeń, co pozwala im udać się na bardziej niebezpieczne i dochodowe tereny łowieckie, a także zwiększyć swoją wartość podczas walki z bossami. Oczywiście istnieje wiele innych funkcji i treści, które zapewniają graczom wiele do zrobienia - jednak nie są one bezpośrednio związane z poziomem.
Jednym z głównych wyzwań związanych z projektowaniem tego systemu jest to, że z natury zapewnia on dodatkową moc postaciom i dodaje kolejną warstwę złożoności. Jednak z drugiej strony jest to również świetna okazja, aby pozwolić na większą indywidualizację postaci. Co więcej, oferuje sposób na dodawanie rzeczy, które są unikalne zarówno dla profesji, jak i samej gry.
CipSoft jest na etapie zbierania opinii graczy (TUTAJ znajdziecie formularz). Koło Umiejętności to rewolucyjna funkcja, więc twórcy Tibii chcą być pewni, że tworzą coś, co spodoba się fanom.
Na premierę nowego systemu przyjdzie nam jednak poczekać minimum do jesieni. Chyba że CipSoft będzie chciał poczekać i wprowadzi go dopiero podczas Winter Update.