Tryb Survival w Fallout 76 pojawi się w następnym tygodniu
26 marca będzie ważnym dniem dla Fallout 76. Nie, gra nie przejdzie na Free-to-Play. Nie, również jej serwery nie zostaną zamknięte. Zamiast tego otrzyma zapowiadany tryb Survival!
Mowa tutaj o „oddzielnym” trybie, który będzie posiadał zdecydowanie mniej restrykcji względem PvP. Pojawi się również tablica rankingowa, więc każdy otrzyma możliwość śledzenia swoich postępów, względem innych graczy. Bethesda udostępni również tygodniowe wyzwania, które zapewnić mają „legendarne nagrody”.
W przyszłym tygodniu gracze Fallout 76 będą mogli zdecydować, czy ich postać pojawi się w Adventure Mode (standardowy tryb), czy Survival Beta (Bethesda podkreśla, że to jego wersja testowa). Ten ostatni zmienia PvP, system respawnu oraz śmierci, a do tego zapewnia 20% bonusu do punktów doświadczenia. Z drugiej strony wszyscy gracze z poza naszej drużyny zostaną oznaczeni, jako „hostile”, więc coś za coś.
Warto też dodać, że jedynie gracze o statusie „Wanted” lub w trzech z najdłuższą żywotnością bez zgonu, zostaną oznaczeni na mapie, co zdradzi ich aktualną pozycję. Z graczy będzie można lootować ich „junk items” oraz losową ilość przedmiotów, którą mieli przy sobie. Oczywiście otrzymamy również kapsle za zabijanie.
Z innych zmian – bronie będą bardziej mordercze, ale wyeliminowano mechanikę „one-shotowania” wroga. Respawn nastąpi jedynie w naszym CAMP lub przy Vault 76, czy przy train station. To samo dotyczy opcji Fast Travel.
Co się zaś tyczy trybu Adventure, wyeliminowane tam zostaną obrażenia od celów (graczy), które nie są wobec nas “hostile”. W efekcie Bethesda w ten sposób eliminuje całkowicie niechciane PvP. Wyjątkiem jest tutaj wybuch samochodu – w takim przypadku nadal oberwiemy, nawet gdy eksplozja wywołana zostanie przez przeciwnika, wobec którego nie okazaliśmy „wrogości”.