Twórcy Blue Protocol wyjaśniają, co poszło nie tak z grą
Blue Protocol wystartował w Japonii w czerwcu ubiegłego roku. Niestety, pomimo ogromnego hype’y, gierka szybko straciła na popularności, mierząc się z kolejnymi problemami.
I chyba właśnie te “problemy” były powodem, dlaczego Amazon Games zawiesił (to chyba dobre słowo) dystrybucję Blue Protocol na Zachodzie (od listopada 2023 r. Nie otrzymaliśmy żadnego komunikatu).
Tutaj pojawia się więc pytanie – co poszło nie tak?
W tym wywiadzie Japończycy z Bandai Namco robią swoistą introspekcję, przyznając się, co zawalili w kwestii Blue Protocol i jak zamierzają to naprawić?
W skrócie:
- Rozgrywka była zbyt płytka, zbyt powtarzalna i zbyt monotonna
- Gracze szybko się nudzili i opuszczali BP
- Grind był zbyt duży
- Nie udało się uczynić rozgrywki wystarczająco zabawnej i motywującej
- Bandai Namco źle oceniło grupę docelową
- Zamiast codziennych graczy, MMO BP chciało trafić do niedzielnych graczy i osób spoza gatunku
- Blue Protocol brakuje też pobocznych aktywności
- Fabuła okazała się totalnie nijaka i niewciągająca
- Zawiodła też komunikacja ze społecznością
- Teraz Japończycy chcą wyeliminować wszystko, co jest pustym “wypełniaczem”
- Rozgrywka ma dawać więcej satysfakcji (między innymi poprzez zwiększenie nagród)
- Bandai Namco chce rozwijać grę poza PvE (Hosuing, mini-gry itd.)
Co jednak najważniejsze, to JUŻ SIĘ DZIEJE. Do końca wakacji Blue Protocol otrzyma kilka dużych aktualizacji, o których dokładnie pisaliśmy TUTAJ.
Gierka nie tylko otrzyma dużo nowej zawartości, ale także przebuduje istotne elementy & funkcje rozgrywki.
Niech to będzie dobry omen i powód, żeby czekać na anglojęzyczną premierę.