Tyle pieniędzy zarobiła nasza wersja Bless...
Wielu z was zastanawia się pewnie, ile pieniędzy zarobiła anglojęzyczna wersja gry, która pod koniec maja zadebiutowała na Steamie?!
No cóż, Neowiz Studios nie mówi tego wprost, ale na szczęście istnieją kwartale raporty finansowe, dzięki którym możemy oszacować, ile kasiory - mniej więcej - wygenerował ten „next-genowy” MMORPG.
A więc po kolei.
W pierwszym kwartale tego roku, przychody koreańskiego studia z „Overseas sales” wyniosły 19 mld Won, a w drugim kwartale – czylo wtedy, kiedy Bless zadebiutował na naszym rynku - 32 mld Won.
Różnica wynosi pomiędzy jednym a drugim kwartałem wynosi 13 mld Won i nie ma wątpliwości, że jest to zasługa właśnie Bless. Może nie w całości, ale lwia część tej kwoty na pewno pochodzi od naszej wersji.
Załóżmy więc, że Bless zarobil między 10 a 13 mld Won. Przeliczając na dolary (1 milard Won to około 900 tys. dolarów), daje to między 9 a 11,5 milionów dolarów . Powiecie, że to dużo, ale nie zapominajcie, że produkcja tej gry wyniosła prawie 60 mln dolarów. A bardzo wątpliwe, żeby azjatycka wersja zarobiła podobne pieniądze? Tamtejszy Bless, jakby ktoś nie wiedział, działa i działał na F2P. Tylko my musieliśmy płacić za grę.