Unia Europejska chce regulować Item Shopy w grach i to z winy Star Stable Online

Dodany przez PefriX 5 dni temu
51 4720
Unia Europejska chce regulować Item Shopy w grach i to z winy Star Stable Online

Okazjonalnie piszemy o rozmaitych regulacjach prawnych w różnych krajach świata. Przykładowo poruszaliśmy temat lootboxów, które w niektórych miejscach są zakazane, a w innych wymagają pełnej transparentności. Tym razem sprawa dotyczy Item Shopów w MMO i grach sieciowych, a także efektu FOMO – takimi tematami zajmować się ma Unia Europejska (dokładnie Komisja Europejska), aby wprowadzić odpowiednie ustawodawstwo lub wytyczne. Wszystko z kolei przez… Star Stable Online. Cały artykuł znajdziecie tutaj, ja poniżej postaram się go w miarę treściwie sparafrazować.

Komisja Europejska, we współpracy z krajowymi organami ochrony konsumentów, podjęła działania mające na celu ochronę dzieci przed szkodliwymi praktykami w grach wideo. W ramach tych działań sieć współpracy w zakresie ochrony konsumentów (CPC), koordynowana przez Komisję, rozpoczęła postępowanie egzekucyjne przeciwko firmie Star Stable Entertainment AB, aby zapewnić bezpieczniejsze i bardziej przejrzyste doświadczenia dla graczy korzystających z ich Star Stable Online.

Po skardze złożonej przez Szwedzkie Stowarzyszenie Konsumentów, sieć CPC zwróciła się do Star Stable Entertainment AB o informacje na temat praktyk komercyjnych, z którymi mogą się spotkać dzieci w Star Stable Online. Firma ma teraz miesiąc na przedstawienie pisemnej odpowiedzi odnoszącej się do kwestii podkreślonych we wspólnym stanowisku sieci CPC i zaproponowanie zobowiązań do ich rozwiązania.

Co jeszcze? Sieć CPC, koordynowana przez Komisję Europejską, opublikowała zestaw wytycznych mających na celu promowanie przejrzystości i uczciwości w wykorzystaniu wirtualnych walut przez branżę gier online. Kluczowe zasady określają minimalne wymagania dotyczące zakupu i używania wirtualnych walut, w tym:​

  • Jasne i przejrzyste ceny oraz informacje przed zawarciem umowy;​
  • Unikanie praktyk ukrywających koszty cyfrowych treści i usług w grze, a także praktyk zmuszających konsumentów do zakupu wirtualnej waluty;​
  • Poszanowanie prawa konsumentów do odstąpienia od umowy;​
  • Uwzględnianie podatności konsumentów, zwłaszcza dzieci.​

Opublikowane zasady odnoszą się do obaw zgłaszanych przez Europejską Organizację Konsumentów (BEUC). Mają one na celu stworzenie bezpieczniejszego i bardziej przejrzystego doświadczenia dla graczy. Komisja Europejska zorganizuje warsztaty, na których firmy z branży gier działające w UE będą zachęcane do przedstawienia konkretnych kroków, jakie podejmą w celu wdrożenia tych kluczowych zasad. Sieć CPC będzie monitorować postępy i może podjąć dalsze działania, jeśli szkodliwe praktyki będą kontynuowane.​

Co to oznacza dla nas, graczy? Teoretycznie bardziej uczciwe i przejrzyste Item Shopy w grach. Zamiast sprzedawania pakietów w walucie premium, od razu widoczny ma być koszt w złotówkach (lub innej, realnej walucie). Nie kupicie więc Kuca Codziennej Wszeteczności za 1000 eurogąbek czy innych diamentów, tylko przykładowo za 69 złotych. W praktyce zobaczymy, czy te wytyczne Komisji Europejskiej będą respektowane i jakie daleko idące konsekwencje z nich wynikną.


51 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube