W „darmowym” MapleStory jeden gracz wydał ponad 200 tysięcy dolarów w ciągu roku
Guru pisał ostatnio o lootboxowym zamieszaniu w MapleStory. W związku z zamieszaniem Nexon musiał ujawnić niektóre informacje. Przykładowo te, dotyczące wydatków graczy z koreańskiej wersji gry. Mamy przykładowo TOP 10 najwięcej wydających i cóż można dodać? Kwoty są naprawdę ciekawe.
Najchętniej kupujący lootboxy w MapleStory wydał na grę w ciągu roku nawet 212 tysięcy dolarów. Było to w roku 2021, a rok 2022 był już „o wiele słabszy”, bo jedna osoba zainwestowała „jedynie” 176 tysięcy dolarów. Mówimy tutaj oczywiście o graczu TOP 1. Miejsce drugie wypada na jego tle nieco „gorzej”, ale wciąż są to naprawdę wysokie kwoty. Nie wiadomo jednak, czy statystyki w różnych tabelkach dotyczą jednej osoby (np. TOP 1 to ciągle ta sama osoba), dlatego załóżmy, że to cały czas inni gracze.
Warto dodać, że podane wartości w rzeczywistości mogą być znacznie wyższe. Nexon podobno udostępnił statystyki związane z przedmiotem sporu, czyli lootboxami oraz cubes. Nie uwzględniono innych rzeczy z Item Shopu koreańskiego MapleStory. Co ciekawe, wyszło również na jaw, że Nexon podobno manipulował szansami na łakocie z lootboxów. Firma wprowadziła kilka zmiennych, w ramach których system miał zmniejszać lub zwiększać szansę na dobre łupy. W tym przypadku jednak należy podejść do informacji z dystansem.
Nawet jeśli jedynie część z tego okaże się prawdą, to szczerze pytam – czy ktokolwiek jest zaskoczony? W grach F2P rządzą gracze z najgrubszym portfelem i często to oni „utrzymują serwery oraz niepłacące osoby”. A firmy manipulujące lootboxami czy szansami na drop, aby zachęcić graczy do kupowania? Niestety, nie brzmi to, jak coś nowego czy niespodziewanego.
P.S. Dzięki hiisto za podesłanie tematu.