W dungeonach World of Warcraft TBC Classic pojawiły się anty-boostowe mechaniki
Blizzard nadal walczy z boosterami i wprowadza coraz to nowe systemy, które – przynajmniej w teorii – mają uniemożliwić, a przynajmniej utrudnić zabawę w taki sposób.
Tak jak wczoraj: do dungeonów w Burning Crusade Classic weszła nowa anty-boostowa mechanika, dzięki której mobki zachowują się inaczej i inaczej reagują na pewne umiejętności lub czynności graczy.
W ten sposób pewne tricki boosterów, które umożliwiały szybkie i bezbolesne przechodznie dungeonów (nawet solo), zostały skutecznie zablokowane.
Przykłady:
- Wrogowie w Stratholme używają Knockdown, ogłuszając Paladynów. To ogłuszenie działa poprzez Divine Shield i Free Action Potion.
- Wrogowie teleportują się do Magów znajdujących się w Shadow Labyrinth po wielokrotnym spowolnieniu i unieruchomieniu.
- Wrogowie wewnątrz Maraudona stają się odporni na wszystkie efekty spowolnienia i unieruchomienia po pewnym czasie, podobnie jak działa to na światach Sezonu Mistrzostwa.
- Wiele Lochów posiada mechanikę powstrzymującą Magów i Paladynów przed Boostingiem. Używanie półek i ścian do kitesurfingu i „resetowania mobów” sprawi, że teleportują się one do Ciebie.
Jak to tłumaczy Blizzard?
Jedną z najczęstszych opinii, które otrzymaliśmy (i obserwowaliśmy podczas naszych własnych przygód) jest zaniepokojenie wszechobecną sprzedażą usług boostów lochów w grze. Często obezwładnia czat z reklamami i utrudnia korzystanie z niektórych kanałów zgodnie z ich przeznaczeniem.
Nie jest również tajemnicą, że złoto z wielu grup wspierających jest wykorzystywane do nielegalnych działań, takich jak handel prawdziwymi pieniędzmi (RMT), ponieważ większość złota, które gracze płacą boosterom, jest następnie sprzedawana innym graczom za prawdziwe pieniądze.
Dlatego dostosowaliśmy zachowanie stworzeń w większości lochów (w tym nowych lochach, które pojawią się w Wrath of the Lich King Classic), aby znacznie utrudnić niekończący się efekt “snare” lub kitowania. Dodatkowo wprowadzimy redukcję grupowych PD zdobywanych w przypadku dużej rozbieżności między poziomami graczy w tej samej grupie.
Eksperymentowaliśmy z podobnymi zmianami w większości lochów na naszych serwerach Sezonu Mistrzostwa i stwierdziliśmy, że te zmiany są bardzo skuteczne w zmniejszaniu efektywności grup boosterowych.