W jakiej kondycji znajduje się Tibia? Jest bardzo dobrze
Tibia to jednak fenomen. O ile większość gier MMORPG traci aktywnych graczy z upływem lat, to Tibia bardzo mocno trzyma się na nogach.
Tutejsza liczba aktywnych graczy jest stabilna i od dłuższego czasu utrzymuje się mniej więcej na stałym poziomie. Nie wierzycie? Sami popatrzcie.
Ten wykres prezentuje uśrednioną dzienną liczbę graczy za ostatni rok. Na początku grudnia 2021 na tibijskim serwerach widzieliśmy – średnio – 8,6k osób, teraz jednak jest to 10-11k osób. Widać czarno na białym, że obecna liczba graczy jest wyższa niż w analogicznym okresie rok temu.
Być może jest to spowodowane dodaniem dźwięku do Tibii albo ostatnią Zimową Aktualizacją, która wprowadziła mnóstwo nowości, w tym Koło Przeznaczenia – rewolucyjny system progresji postaci.
A jak Tibia radziła sobie w dłuższej perspektywie? Proszę bardzo. Ten wykres przedstawia dane dotyczące aktywnych graczy od 2015 roku do teraz.
Tutaj widzimy, że okres pandemiczny (2020-2021) był najlepszym czasem dla tibijskiego świata. Teraz liczba graczy jest mniejsza, ale to wciąż o wiele więcej niż w 2017, 2018 i 2019 roku, kiedy Tibia złapała zadyszkę i notowała naprawdę słabe wyniki. Wówczas wydawało się, że to może być początek końca tego MMORPG, ale to były tylko pobożne życzenia hejterów.
Nie ma wątpliwości, że Tibia to jeden z najstabilniejszych tytułów MMO działających na rynku. Z liczną i bardzo lojalną bazą użytkowników, która – i to najważniejszy fakt – nie maleje, a nawet nieznacznie rośnie.
To paradoks, bo Tibia – jak pewnie doskonale wiecie – to gra, która nie istnieje przestrzeni medialnej (zagraniczne serwisy w ogóle o niej nie piszą, Polskie – oprócz naszego – również) i która jest popularna tylko w kilku, może kilkunastu krajach na świecie (Brazylia, Polska, Chile, Wenezuela, USA, Meksyk, Szwecja itd.).
No cóż, Tibia może nie ma już tej magii co w starych wersjach, ale pod pewnymi względami jest to MMORPG, od którego wiele wysokobudżetowych produkcji może się uczyć. Na przykład: jak radzić sobie z botami, jak zalegalizować kupno/sprzedaż postaci, jak wprowadzać content bez level cap.
Sto lat!