W Skull & Bones rodzaj używanej broni odegra istotną rolę

Dodany przez PefriX ponad 2 lata temu
1 2421
W Skull & Bones rodzaj używanej broni odegra istotną rolę

Personalizacja wyposażenia odgrywa ważną rolę w przygotowaniach przed walką. W Skull and Bones stosowany jest system kontrowania broni, który sprawia, że niektóre rodzaje uzbrojenia są bardziej skuteczne przeciwko pewnym typom pancerza. Różne rodzaje uzbrojenia wyrządzają różne rodzaje obrażeń: obuchowe, wybuchowe, przebijające, zapalające, zatapiające, miażdżące i rozrywające. Niektóre rodzaje uzbrojenia mogą nawet naprawiać sojusznicze jednostki. Taki rodzaj wyposażenia może być niezwykle przydatny, jeśli żeglujesz z zaprzyjaźnionymi kapitanami.

W zależności od dodatków do pancerza twojego celu, niektóre rodzaje broni wyrządzą zwiększone obrażenia pewnym typom pancerza. Jeśli na przykład twój cel ma metalowy pancerz, stosowanie takiej broni jak ogień grecki, który zadaje obrażenia zapalające, skutkować będzie dodatkowymi obrażeniami. Pozostając przy tym przykładzie, jeśli twój statek wykorzystuje kolubrynę zadającą obrażenia obuchowe, to metalowy pancerz twojego celu będzie na nią odporny i otrzyma w rezultacie mniej obrażeń.

Wszystkie statki mają jakieś słabe punkty. Jeśli chodzi o statki dowodzone przez gracza, słabe punkty zależeć będą od rodzaju jednostki. Statki, którymi dowodzi sztuczna inteligencja, będą miały różne słabe punkty, które da się wykorzystać w walce. Zniszczenie takich punktów, oprócz wyrządzenia obrażeń, może postawić wroga w bardzo niebezpiecznej sytuacji, dlatego zawsze warto celować właśnie w nie.

Słabe punkty są podświetlane w czasie walki na czerwono. Trafienie niektórych z nich może nie być łatwe podczas przeprowadzania manewrów przed walką. Jeśli jednak uda ci się je trafić, rezultaty mogą być wręcz spektakularne. 

Kolejnym czynnikiem, który należy brać pod uwagę w czasie walki, to efekty statusu. Dzięki nim możesz bardziej skutecznie zwiększać zadawane obrażenia i redukować otrzymywane. Efekt statusu to tymczasowe premie lub osłabienia, takie jak leczenie w czasie, zwiększona prędkość czy obrażenia w czasie, które można wywołać na jednostce wziętej na cel. 

Efekty statusu, takie jak pożar, zatapianie czy rozdzieranie wymagają czasu, ale potrafią być naprawdę niszczycielskie. Czas ten można skrócić, jeśli sprawnie weźmie się na cel konkretne obszary na celu:

  • Narastanie statusu pożaru nastąpi wtedy, gdy trafiony zostanie żagiel lub kadłub statku, który otrzyma dużo obrażeń w krótkim czasie.
  • Narastanie statusu zatopienia nastąpi wtedy, gdy trafiony zostanie kadłub statku, który otrzymywać będzie niewielkie obrażenia w czasie, ale efekt ten utrzymywać się będzie do momentu, aż zostanie ręcznie usunięty.
  • Narastanie statusu rozrywania nastąpi wtedy, gdy trafiony zostanie żagiel statku. Efekt nie zadaje obrażeń, ale sprawia, że na pewien czas trafiony statek zostaje unieruchomiony. Każda broń może spowodować ten efekt, jeśli tylko wycelowana zostanie w żagle statku, jednak pociski z kolcami oraz uzbrojenie z efektami przeciwżaglowymi będą tu najbardziej efektywne.

Niektóre rodzaje broni bardziej się nadają do wywoływania niektórych efektów statusu. Po osiągnięciu pewnego progu efekt zostanie nałożony i albo zacznie zanikać w czasie, albo trzeba go będzie usunąć przy pomocy pakietów remontowych.

W trakcie walki pasek morale załogi zostanie zastąpiony paskiem wściekłości załogi. Z każdym udanym atakiem i manewrem bitewnym wściekłość załogi będzie wzrastała, aż w końcu będzie ona zdolna do przeprowadzanie manewru załogi. Manewr załogi przemienia wściekłość załogi w potężny atak przeciwko statkowi wroga. Jeśli zostanie przeprowadzony w odpowiedniej chwili, może skutkować abordażem i zatopieniem wrogiej jednostki, jak również zdobyciem łupu. 

Abordażu dokonamy 8 listopada na PC (Stadia, Epic Games, Ubisoft Connect) oraz konsolach nowej generacji (PlayStation 5, Xbox Series X/S).


1 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube