W Torchlight Frontiers gracze otrzymają własne forty
W grach typu action RPG lub hack’n’slash (deweloperzy nie potrafią się zdecydować), które polegają na likwidowaniu coraz większej ilości potworów, zazwyczaj miasto pełni rolę HUB-a. Wracacie do niego, sprzedajecie towary, kupujecie nowy sprzęt i ruszacie dalej. Torchlight Frontiers pozwoli jednak na posiadanie własnej, bezpiecznej przystani.
Rolę naszego domu pełnić będzie prywatny fort. Nie będzie to jednak zwykła przystań, czy baza wypadowa, którą potraktujemy jako przystanek w podróży. Forty będą miejscem w którym gracze będą żyli.
Otrzymamy możliwość dostosowywanie tej bazy pod własne upodobania. Mowa tutaj o dekorowaniu oraz ozdabianiu jej. Niemniej fort będziemy wyposażali również w specjalne budynki, które wpłyną na naszą postać oraz zapewnią bonusy dla całego konta. Co ciekawe, same możliwości planowania mają być całkiem swobodne – sami zdecydujemy gdzie, co ma stać i jak ma być ustawione.
Do naszej dyspozycji oddane zostaną budynki klasowe, które odblokują dostęp do niektórych zdolności pasywnych. Będziemy mogli postawić również budowle związane z craftingiem. Nie oznacza to jednak, że fort będzie naszym ostatnim bastionem w którym w końcu strawi nas samotność. Zaprosimy również znajomych w nasze progi, więc bez obaw!
Co lepsze, podczas swojej przygody w Torchlight Frontiers natkniemy się na forty innych graczy. Nadadzą się one idealnie do tego, aby na chwilę odpocząć oraz skorzystać z ich rozbudowanej kuźni lub innego budynku. Grając ze znajomymi, będziemy mogli pomóc im ulepszyć ich struktury.
Deweloperzy podkreślają, że nawiązywania znajomości będzie o tyle istotne, że dzięki temu otrzymamy dostęp do fortów innych graczy. Ci z kolei mogą mieć w swoim posiadaniu wyspecjalizowane budynki, które dla nas (ze względu na ograniczenia) będą niedostępne. Nadaży się zatem idealna okazja, aby z nich skorzystać!
Moim zdaniem
System housingu, bo tym są właśnie forty, to zawsze mile widziana przeze mnie rzecz. Obawiałem się tylko, że przez to gracze nie wyściubią nosa poza swój kawałek podłogi. Niemniej spotykanie domostw innych osób podczas grania, możliwość korzystania z ich budynków oraz wyspecjalizowane struktury sprawiają, że ten aspekt może mieć ciekawe znaczenie w grze. Czekam!