Wayfinder stracił już 95% graczy

Wayfinder ma problem. Problem z liczbą aktywnych graczy, która od oficjalnej premiery premiery Early Access 17 sierpnia drastycznie spada.
Na początku obserwowaliśmy tam nawet 25 tysięcy graczy online, teraz – w szczytowym momencie – jest ich niewiele ponad tysiąc.
Oznacza to 95% spadek aktywności w półtora miesiąca. To raczej nie jest normalne (prawda?).

Powodów takiego regresu nie należy jednak szukać wyłącznie w problemach technicznych, które nawiedziły Wayfinder w pierwszych dniach od debiutu (mała pojemność serwerów, długie kolejki, lagi itd.) i które odstraszyły sporą liczbę osób.
Wayfinder ma także problem z niezbyt rozbudowaną zawartością, która – jak przyznają gracze – jest fajna, ale płytka. Po kilkunastu, kilkudziesięciu godzinach rozgrywki nie ma już nic do roboty (poza robieniem tego samego), a obecne aktualizacje skupiają się raczej na eliminacji błędów oraz funkcjach Quality of Life, a nie na dodawaniu zawartości zwiększającej żywotność produkcji.
Z drugiej strony Wayfinder znajduje się obecnie w fazie Wczesnego Dostępu, więc do oficjalnej premiery w 2024 roku powinna nastąpić znacząca poprawa.
Wstęp do gry kosztuje 48 zł, ale po zakończeniu Early Access Wayfinder przejdzie na model Free-To-Play.

