Wiemy co nieco o ubogim PvE, które trafi do Overwatch 2
Do Overwatch 2 miała trafić kampania PvE z talentami oraz istotną fabułą – taki zupełnie osobny moduł. To właśnie nim reklamowano „kontynuację”, ale jakiś czas temu Blizzard pogrzebał projekt. Oficjalnie wycofano się z tematu, zamiast tego oferując misje PvE, które trafią do gry w ramach letniego Season 6: Invasion.
Co ciekawe, nie do końca wiadomo, jak to będzie wyglądało z dostępnością do PvE. Na ten moment wiemy jedynie, że aby odblokować misje permanentnie i mieć do nich dostęp cały czas, trzeba będzie zapłacić. Co jeszcze wiemy? Fabularnie Story Missions mają miejsce po wezwaniu Winstona, które technicznie otwiera współczesną fabułę Overwatch. W związku, z czym dostaniemy interakcję pomiędzy bohaterami, którzy nie mieli jeszcze okazji się poznać.
Mapy, na których pogramy w PvE, są bazowane na mapach PvP, ale w wersji powiększonej – są cztery, a nawet pięć razy większe od oryginałów. Podczas streama pokazano King’s Row, gdzie jedna z misji zabierze nas „pod mapę”. Do tego zaprezentowano zmienioną wieżyczkę Torbjorna, która zamrażała przeciwników.
Czyżby szykował się rework postaci? Czy to po prostu zmienione działanie herosa na potrzeby PvE (taka namiastka talentów, które miały być)? Zobaczymy. Wiemy również, że Story Missions będą miały tygodniowe wyzwania, a eventowe misje zaoferują rotujących bohaterów do wyboru.
Zaprezentowano również Hero Mastery Missions, które będą zawartością dla samotnych graczy. Będą to wyzwania solo, które pojawią się we wrześniu. Na początku dostaniemy pięciu herosów do sprawdzenia: Tracer, Reinhardta, Mercy, Winstona oraz Sojourn. Każda misja jest na czas, a my nagradzani jesteśmy za szybkość jej wykonania oraz procent ukończenia mapy. Wszystkie zadania mają swoje poziomy trudności, z którymi związane są osobne ścieżki.
W ramach Season 6 do Overwatch 2 trafi również nowy system progresowania. Będziemy mieli nie tyle postępy konta, co postępy bohaterów, które przełożą się na poziom/siłę/fajność naszego konta. System śledzić ma styl naszego grania, pokazywać rozmaite statystyki i nagradzać nasze starania. Więcej szczegółów znajdziecie w tym miejscu.