Wolicie gry ze skalowaniem poziomów czy bez?
Skalowanie poziomów to nowy wynalazek w MMORPG. Dopiero kilka lat temu zaczęły się pojawiać gry, które wprowadziły do siebie ten ciekawy, aczkolwiek kontrowersyjny system.
W skrócie polega on na tym, że potworki (i czasami również questy) dopasowują się do poziomu naszej postaci. Nie musimy już biegać pomiędzy lokacjami/regionami 10-20 lvl, 20-30 lvl, 30-40 lvl (itd.), wystarczy odwiedzić pierwszą lepszą mapę i znajdziemy tam idealnie dopasowane mobki i zadania.
W teorii brzmi to wspaniale, w praktyce…
… 62% naszych użytkowników nie trawi tego systemu. Według nich jest to nietrafiony pomysł, który zabija jedną z najważniejszych cech gatunku Massively Multplayer Online.
Skalowanie to rak MMO. Ja od zawsze najbardziej uwielbiałem progres, ten powolny grind, wbijanie odpowiedniego poziomu żeby w końcu iść i dokopać temu ogrowi, co mnie kilka dni wcześniej ściągnął na hita z maczugi. To była satysfakcja, że zrobiło się kolejny krok do przodu.
Skalowanie to najgorsze gówno. Nie czuć tego nawet że masz progres jakiś... Zabijasz smoki a nagle wracasz się i cie szczury dowalają w jakiejś losowej piwnicy xD Tak umiera legenda, wielki pogromca smoków... Zagryziony przez pierdolone szczury ludojady w piwnicy na jakimś zadupiu.
Ostro, ale chyba trafnie. Być może gdyby Guild Wars 2 i Elder Scrolls Online nie miały skalowania poziomów (to chyba najpopularniejsza dwójka MMORPG, która korzysta z tego elementu), to byłyby jeszcze lepszymi tytułami?
A może rację ma 38% ankietowanych, którzy preferują właśnie gry ze skalowaniem? Pomimo krytycznych głosów ten system ma swoje plusy.
Dziękujemy za wszystkie głosy i zapraszamy do nowej ankiety.