World of Warcraft to pikuś. 14 milionów zbanowanych kont w MIR4
145 tysięcy zbanowanych kont w World of Warcraft Classic to oczywiście poważna sprawa, ale jeśli patrzeć ogólnie – na cały rynek Massively Multiplayer Online – to gierce Blizzarda daleko do rekordzistów pod tym względem.
Mamy na myśli szczególnie MIR4, niegdyś najpopularniejszego MMORPG na świecie (1,3 mln graczy online w jednym momencie), który miał – według różnych szacunków – nawet 70% boterów wśród aktywnych użytkowników. Czyli 2 z 3 grających osób było oszustami…
Najlepiej widać to po zatrważających statystykach. Tuż przed weekendem łączna liczba zbanowanych kont przekroczyła… 14 milionów.
To date, we have permanently restricted more than 14,014,500 accounts.
[Accounts Banned or Restricted]
- Applicable Date: Friday, Sep. 8th, 2023
- Number of Accounts: 2,100 (Total 14,014,547)
- Reason: Use of unauthorized programs
Wiecie, jaki jest w tym paradoks? Większość MMORPG-ów nie może dobić do 14 mln zarejestrowanych kont, tymczasem MIR4 osiągnął taki pułap tylko w samych banach.
MIR4 to pecetowo-mobilny MMORPG, w którego można grać np. na Steamie (oczywiście jeśli powyższe dane was nie przerażają).