WoW, Diablo 3 i inne gry Blizzarda straciły kolejne 2 miliony graczy
Czego dowiedzieliśmy się z najnowszego raportu finansowego Activision-Blizzard za pierwszy kwartał 2022 roku?
Niestety nie mamy dobrych informacji (dla Blizzarda). Gry “Zamieci” – czyli World of Warcraft, Overwatch, Hearthstone, Heroes of the Storm, Diablo 3, Diablo 2 Resurrected, Starcraft 2 – straciły kolejne dwa miliony graczy.
MAU – miesięczna liczba aktywnych użytkowników – zmniejszyła się w kilka miesięcy z 24 do 22 milionów.
- 38M w Q1 2018
- 37M w Q2 2018
- 37M w Q3 2018
- 35M w Q4 2018
- 32M w Q1 2019
- 32M w Q2 2019
- 33M w Q3 2019
- 32M w Q4 2019
- 32M w Q1 2020
- 32M w Q2 2020
- 30M w Q3 2020
- 29M w Q4 2020
- 27M w Q1 2021
- 26M w Q2 2021
- 26M w Q3 2021
- 24M w Q4 2021
- 22M w Q1 2022
(a w sumie Blizzard stracił 42% graczy z cztery lata)
Wyniki finansowe Blizzarda za pierwszy kwartał były niższe rok do roku, głównie w związku z harmonogramem cyklu produktowego dla franczyzy Warcraft. Zespoły Blizzarda osiągnęły w ostatnich miesiącach ważne kamienie milowe we wszystkich kluczowych franczyzach, a drugi kwartał to początek okresu planowanych znaczących premier w portfolio Blizzarda.
No właśnie…
Szczęście w nieszczęściu, że zła passa Blizzarda zostanie – przynajmniej na jakiś czas – zatrzymana, a może nawet odwrócona. Przed nami premiera Diablo Immortal, Wrath of the Lich King Classic, Overwatch 2 oraz World of Warcraft: Dragonflight, więc w następnym kwartale lub kwartałach wynik Blizza zostanie mocno podbity w górę.
Samo Diablo Immortal (ze względu na swoją przystępność i cross-platformowość) powinno przyciągnąć grube miliony osób.
Pełny raport znajdziecie TUTAJ.